Doorgaan naar hoofdcontent

Extra inkomsten oktober

De verkopen in oktober zijn ontzettend goed gegaan. Dat was heel fijn, zoals je kunt lezen in mijn vorige bericht over onze dure oktober maand. De extra inkomsten voor oktober reken ik wel van 1 tot en met 31 oktober.

Via Marktplaats en Facebook verkocht ik voor maar liefst €194,50. €100,- kregen wij nog voor de oude garagedeur. De overige €94,50 komt van onder andere kleding, schoenen en accessoires. Ondanks de grote opruiming voor de verhuizing zijn er nog veel spullen die we niet meer gebruiken of nodig hebben. De kleding van schoonzus mag ik verkopen en de opbrengsten hoeven niet langer gedeeld te worden.

Daarnaast vroeg ik een uitbetaling aan bij Euroclix, deze ontving ik op 10 oktober. Dit ging om een bedrag van €150,-. Dit geld is samen met een deel van de opbrengsten van de verkoop naar de garagedeur gegaan. Inmiddels heb ik bij Euroclix een nieuw saldo van 1.242 clix. Voorlopig door naar de 2.000 en dan waarschijnlijk gewoon weer verder voor de 5.000.

In totaal verdienden we in oktober dus €344,50. Dit konden we goed gebruiken in deze dure maand. Ik vroeg ook nog een VVV-BON t.w.v. €10,- aan van waardevollemening.nl maar die heb ik nog niet ontvangen.
Hoe gaat het met jullie extra inkomsten? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Bij mij niet zo, in oktober. Ik publiceerde het afgelopen vrijdag op m’n blog. Maar is ok√©! Volgende maand nieuwe kansen, mits ik nog wat kan vinden om te verkopen.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het gelezen ja! Alle beetjes helpen en het blijft mij verbazen wat nog weg kan..

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.