Aflossen

Mijn vorige blogbericht ging over het smartengeld wat ik ontvangen heb n.a.v de aanrijding waar ik bij betrokken was. Mijn linker elleboog is hierbij gebroken en van de verzekering van meneer heb ik €1.000,- ontvangen. Ik vind het zelf een hele hoop geld en zodra het op mijn rekening geboekt was ontstond de vraag: 'Waar gaan we het voor gebruiken?'.

Een tijdje terug heb ik onze spaardoelen toegelicht. De buffer op €3.000,- en alles daarboven aflossen op de schuld bij (schoon)ouders. De oplettende lezer heeft het wellicht al gezien, wij besloten €500,- af te lossen op de openstaande lening. Deze zakte van €20.000,- naar €19.500,-. Dat is een mooi gezicht!

Onze spaarrekening hebben we ook opgehoogd. Naast €1.685,- voor zoon en €2.700,- voor de garagedeur hebben we nu €1.000,- op de buffer staan. Op beide posten een stap in de juiste richting!

Zouden jullie dezelfde keuze gemaakt hebben? Ik hoor graag van jullie!

Reacties