Lopen voor het goede doel

In oktober loop ik een tocht van 17 kilometer voor het goede doel. We lopen door ons dorp en het omliggende buitengebied. De vraag vanuit de organisatie is een eigen bijdrage van €10,- en of je daarnaast sponsoren wil verzamelen. De teller staat inmiddels op €95,-. Ik deed een oproep via Facebook en stuurde de link naar mijn familie in de familie-app. Een mooie opbrengst tot nu toe.

Zoals jullie misschien wel weten wandel ik zeer regelmatig maar dan is vijf kilometer een meer voorkomende afstand. Voor deze wandeling moet ik dus echt trainen. Hier ben ik inmiddels mee gestart. Ik ben al een aantal keren wezen wandelen met zoon in de kinderwagen. Mijn tempo ligt dan erg hoog en een kilometer of 9 is dan ook wel de max voor zoon. Mijn vriendin loopt ook mee en zij is ook diegene die ons uiteindelijk opgegeven heeft. Ik durfde het in het begin helemaal niet aan, maar we hebben nu al een aantal keren een grotere afstand gelopen en dit bevalt me goed.

Ik installeerde hiervoor speciaal een stappenteller op mijn telefoon, ik ben verslaafd. Alle info op een rijtje, ik merk ook dat ik geneigd ben nog een stukje verder te lopen om net wel een bepaald aantal kilometers te halen. Dit weekend liep ik 10,5 en 9,5 kilometer. Bij elkaar opgeteld dus meer dan nodig is. Ik krijg steeds meer goede moed. Zo zie je maar dat je in korte tijd best wat op kunt bouwen qua uithoudingsvermogen. Mooie bijkomstigheid is dat ik nu al merk, na zo'n drie weken langere afstanden en in een hoger tempo lopen, dat mijn benen en billen sterker worden. Zorgt ook weer voor motivatie!

Hebben jullie weleens een sport of actie uitgevoerd voor een goed doel? Hoe verliep bij jullie de training? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik heb nog nooit gesport voor het goede doel. Wel ga ik dagelijks hardlopen en draag ik een activity tracker. Ik herken het verslavende effect van de stappen die geteld worden : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat je hier iedere dag de tijd voor neemt. Schiet er bij mij regelmatig bij in. Die cijfers blijven leuk!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.