Investeren in het ontrommelen

Ik ben nog steeds bezig met het ontrommelen van ons huis. Het tempo ligt wat lager maar toch gebeurt er nog best wat. Zo blogde ik natuurlijk al over de kledingkast die wij aan hebben geschaft. We hebben een hoop opbergruimte erbij gekregen wat er voor zorgt dat alle beddengoed en badhanddoeken ook opgeborgen kunnen worden. Dit lag voorheen maar op een stapel op zolder.

Naast de kast kochten we voor beneden een extra prullenbak. In de keuken hadden we zo'n hoekje, waarschijnlijk wel herkenbaar, waar zich steeds rommel verzamelde. Er stond een prullenbak voor de restafval, een wasmand - ik gebruik geen vochtige doekjes om de kindjes schoon te maken - een houten bak voor oud papier, blik en glas en er hing ook nog een zak voor het plastic afval.

Nu staan er twee prullenbakken, dezelfde met een andere kleur en dat is het! Restafval en plastic afval kan nu dus in de prullenbakken. De wasmand is verdwenen in het schoongemaakte aanrechtkastje en het oud papier, glas en blik in de kast bij de kranten en frietpan. Lekker weer een rommelhoek weg.

Maandag moesten we vlakbij het gemeentehuis zijn en ben ik gelijk even binnen gelopen om een ja/nee sticker te halen. Bij het gemeentehuis zijn ze gratis op te halen. Via internet kan ook,  maar dan betaal je zo'n €1,85 exclusief  verzendkosten. Geen folders meer in de brievenbus, dus minder oud papier.

Op de diepvries in de garage stond al maanden een kapotte magnetron, deze hebben we ook weggebracht. We mochten hem bij de plaatselijke bouwmarkt bij de recyclebak achterlaten.

Ik verkocht nog wat op marktplaats; twee pannen die niet geschikt waren voor inductie. Hier kreeg ik €22,- voor. Daarnaast nog heel wat voor mijn moeder, daar merken we hier in huis alleen niets van. Financieel dan weer wel, ik mag 20% per verkoop houden, ik heb alleen niet genoteerd wat het me opgeleverd heeft.

Nu ben ik nog op zoek naar de tip voor een ordelijke lade met tupperware en de eeuwig rommelige trapkast. Of zijn deze gedoemd rommelig te blijven? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. Tja voor die laatste twee heb ik ook nog geen oplossing! Planken in de trapkast en bakken erin is mijn indeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die indeling hanteer ik ook. Maar rommelig blijft het helaas toch. Vooral met de boodschappentassen.

      Verwijderen
  2. De beste methode vind ik altijd is zoveel mogelijk wegdoen. Dat is effectiever an handige opruimsystemen kopen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik met je eens, ik ben helaas een beetje aan het eind van het weggooien beland. Ik vraag me af of er überhaupt nog wat weg kan.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.