Korting op de televisie

Afgelopen oktober hebben we de overstap gemaakt naar Ziggo. We kwamen bij KPN vandaan en de voornaamste reden om over te stappen waren de Formule 1 wedstrijden die bij Ziggo in het pakket zitten en waar we bij KPN of €15,00 per maand of €6,- per losse wedstrijd moesten betalen.

Bij het afmelden bij KPN werd ons nog een goedkoper aanbod gedaan voor de sportzender. Deze kan namelijk bij KPN ook gewoon afgenomen worden, maar dit komt bovenop je maandbedrag waarna Ziggo toch echt de goedkopere optie was.

We betaalden zes maanden €34,95, waarna de prijs zou stijgen naar €55,95 voor de rest van het jaar. Halverwege kregen we nog een bericht dat de prijzen omhoog gingen en de afgelopen maanden betaalden we alweer €57,95.

Ik besloot te bellen en te vragen om een aanbieding voor het komende jaar. Zonder aarzelen werd me dezelfde korting aangeboden: zes maanden voor €34,95. Daarna weer €57,95. Uiteraard ben ik hiermee akkoord gegaan.  In totaal zijn we €138,- goedkoper uit.

Na dit telefoontje besloot ik mijn vriendin te appen zodat zij ook even kon gaan bellen. Ze belde dezelfde dag en kreeg drie maanden voor €39,95 aangeboden. Nadat zij aangaf dat wij voor zes maanden een aanbod hadden gekregen ging ze akkoord met zes maanden voor €39,95. Ik heb haar overgehaald om nog eens te bellen. €5,- gedurende zes maanden is toch weer €30,-! Een lang telefoongesprek volgde waarna ze bij hogere uitzondering dezelfde korting dan toch toegezegd kreeg.

Zo zie je maar weer, je abonnementen nabellen loont. En een tweede keer bellen misschien ook nog wel. ;-)

Neem jij de moeite om zo af en toe eens te bellen? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. Wij bellen ook altijd. Ook voor mijn vader, je krijgt altijd wel weer een korting. Soms bellen wij later weer en dan opeens een andere korting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit dus inderdaad verschil in. Doorvragen kan geen kwaad. 😉

      Verwijderen
  2. Nog nooit gedaan, maar als ik dit zo hoor moeten wij dit ook maar eens gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.