Toilet defect

We hebben twee toiletten in onze woning. Ik weet niet of het bij jullie ook zo is, maar het toilet boven wordt door ons veel vaker gebruikt dan het toilet beneden. Sowieso 's avonds en 's nachts, maar ook overdag lopen we al snel even naar boven. Beneden wordt momenteel veel gebruikt door zoon, voor zijn zindelijkheidstraining. 

Totdat het toilet boven opeens niet meer werkte. De drukknop was defect. Zou het komen doordat ik de dag ervoor last had van een vervelende buikgriep en veelvuldig op het knopje moest drukken? ;-) Het was wel even omschakelen om steeds beneden naar het toilet te gaan. Met de borstvoeding drink ik extra veel en dat merk ik 's nachts uiteraard ook.

Het duurde een aantal dagen maar man kon op zijn werk de juiste onderdelen krijgen en heeft zo, geheel gratis, het toilet gerepareerd. Een mooie nieuwe drukknop glimt ons tegemoet en de spoelbak heeft hij anders afgesteld. Hierdoor zal hij zuiniger in gebruik zijn. 

Ontzettend fijn, zo'n handige man. We sparen wel voor een nieuwe badkamer, maar voorlopig voldoet deze nog. Met een beetje geluk zijn de werkzaamheden voor de badkamer nu weer even verleden tijd. 

Heb jij nog vervelende defecten in huis gehad? Heb je dit zelf op kunnen lossen? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. Oh euh heb je even..
    Doorgeroeste radiator. Lekkende knoppen op de radiatoren.
    Vergane isolatie om stroomkabels.
    Lekkende pcvpijp van spoelbak naar pot.
    Niet verlijmde pvc afvoer van de vaatwasser.
    Afvulkraan van de CV kapot.. water op drie verdiepingen.
    Kitrand bij de douche lag niet goed.. gekke kring in plafond bij de meterkast
    Overstromende wc bij stevige regen(geen terugslagklep)
    Keukenkraan ging niet meer uit.

    Het is in dit huis eigenlijk altijd water...

    Vorige huis stind in een prachtwijk (laatst heeft onze vorige buurman iemand neergestoken).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh hè het is allebei niets ! Wat vervelend allemaal. Allemaal onverwacht of al wel opgemerkt bij aankoop van de woning?

      Verwijderen
  2. Ik had al tijden, jaar of drie, dat bij elke hsbui water door wasbakken en toilet het huisin kwam. Gemeente wees naar woningbouw enandersom.
    Uiteindelijk onderzoek laten doen, bleek het teveel aan regenwater niet weg te kunnen via de regenpijp. Een overstort,ook wel bladvanger genoemd, onderaan de regenpijp plaatsen was de oplossing. Ding kost 25 euro, en zelfs ik, huisvrouw kan dat. (en nee een keerklep had dit probleem niet opgelost want een keerklep zou geplaatst moeten worden na de aansluiting van de regenpijp, als ik dat gedaan had was ik én veel geld kwijt, en had al het regenwater in mijn wc gekregen bij hoosbuien)
    Dit was dus een klen probleem wat heel veel schade kon veroorzaken,en met heel weinig geld opgelost kan worden. Afkoppelen regenpijp kan ook nog, dan stroomt het water sowieso het riool niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zeg wat een gedoe. Achteraf kan je dan zo balen hè, had je het dan maar eerder geweten dat je het zo makkelijk en goedkoop op kon lossen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.