2019 officieel afgesloten

Allereerst wil ik jullie een prachtig 2020 toewensen, een gezond (zowel fysiek als financieel) en liefdevol nieuw jaar. Wij sloten ons jaar af bij vrienden, het was erg gezellig. We lagen pas om half vier op bed en dat is tegenwoordig echt heel zeldzaam.

Nu het 1 januari is, kan het financieel overzicht van 2019 afgesloten worden! Ik heb hier gelijk even tijd voor genomen, ik kan er niets aan doen, maar ik geniet daar dus van. Zo hebben we na een jaar weer wat getallen m.b.t. de boodschappen en de verkopen via Marktplaats.

Dit jaar gaven we in totaal €4.686,77 aan boodschappen uit, wat neerkomt op een bedrag van €93,63 per week. Een duidelijke stijging in vergelijking met vorig jaar (€81,28 per week), maar als je R. als volledige eter meerekent valt het mijn inziens nog mee. Ik heb dit jaar weer bewust naar de boodschappen gekeken, al heb ik het af en toe ook laten versloffen. Ik verwacht komend jaar nóg meer uit te geven aan boodschappen. De jongens eten nu eenmaal steeds meer. Nu F. op school zit gaat ook het brood en fruit harder, voorheen kreeg hij dit drie dagen bij de gastouder (inbegrepen bij het uurtarief) maar nu is dit voor eigen rekening.

Gekeken naar onze verkopen op Marktplaats hebben we een topjaar achter de rug. Man heeft het opruimvirus ook te pakken, het huis wordt echt steeds leger. Ik snap dat we dit niet echt als inkomsten mogen rekenen, want ooit schaften we het uiteraard voor een hoger bedrag aan, maar de bewustwording is er en nieuwe aankopen worden weloverwogen. Dit jaar verkochten we voor €1.109,42. De verkopen bestonden onder andere uit kleding van R., een box, een stokke babyset, Xbox, blokhut en nog vele andere kleine spullen. De start voor het nieuwe jaar is ook al gemaakt, zaterdag komt er een dame kijken voor mijn trouwjurk, mocht ze hem overnemen krijg ik hier €250,- voor.

Verdere cijfers moet ik nog uitrekenen, deze twee worden uitgerekend door Excel en is dus gemakkelijk over te nemen. Vanavond eten wij gezellig met mijn familie, we halen chinees en wensen elkaar een gelukkig nieuw jaar. Dit is inmiddels traditie en vandaag lekker de enige afspraak op de planning.

Hoe verliep jouw oud en nieuw?

Reacties