Ritme

Ritme, ik kan niet zonder. Ritme zorgt voor rust in mijn hoofd, rust in mijn lijf en een georganiseerd huishouden. Op 2 januari startte mijn werk weer, heerlijk. Op tijd uit bed, douchen, tassen inpakken, kinderen wegbrengen, werken, kinderen ophalen, eten koken, alles opruimen, kinderen in bed en de avond voor mezelf.

Het ritme voor 2020 bestaat uit gezin, school, werk, financiĆ«n en wandelen. Mijn voornemens hebben vooral te maken met de laatste twee. De financiĆ«n houd ik dit jaar uiteraard opnieuw bij. Mijn overzicht is aangepast naar 2020 en dit jaar vinden er weer wat veranderingen plaats m.b.t. onze inkomsten. Net voor het einde van het jaar vroeg ik nogmaals om loonsverhoging aan mijn leidinggevende. Dit keer heb ik het toegezegd gekregen, ik ga er zo'n €200,- (netto) op vooruit. Dit is gelijk per 1 januari en in februari krijgen we via de CAO nog een extra verhoging. Ik weet nog steeds niet of ik hier wil blijven werken, maar de loonsverhoging is in die maanden al mooi meegenomen.

In juli heb ik een Fitbit aangeschaft, het doel was om iedere dag 10.000 stappen te lopen. Door een gekke, drukke, vermoeiende decembermaand is hier niet heel veel van gekomen. Het voornemen is dan ook om het dit jaar weer actief op te pakken. Om het wat aantrekkelijker te maken; vijf dagen per week wandelen is voldoende. Het wandelen geeft me ook rust in mijn hoofd en in deze nieuwe maand heb ik nog geen dag overgeslagen.

Naast deze voornemens zijn er nog een aantal die ik dit jaar zou willen realiseren;
- Kleding voor de kinderen zo veel mogelijk tweedehands aanschaffen.
- Wattenschijfjes, wattenstaafjes en tandenborstels vervangen door de duurzamere variant.
- 366 updates op Instagram over onze uitgaven, en dus de bijbehorende bewustwording.
- Tuin bestraten en inrichten; zomer klaarmaken.
- Nieuwe meubels woonkamer; items vervangen naar de indeling van ons huis.
- Spaarsaldo verhogen (staat momenteel op €10.000,-).
- Iedere maand een vast bedrag aflossen op de hypotheek.

Heb jij nog voornemens?

Reacties

  1. Ik heb ook aardig wat voornemens, maar vooral doorgaan zoals het nu gaat ;) Je hebt mooie doelen. Ik zou je graag volgen op instagram, wat is jouw accountnaam?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, gezond voornemen. Een fitbit is dan een handig hulpmiddel om je voortgang bij te houden! En dat is een pittige lijst met doelen, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het lijkt erop dat de doelen vrij reƫel zijn, dus dat maakt de drempel een stuk lager!

      Verwijderen
  3. Ik heb idd ook altijd lijstjes. Al wordt het dit jaar anders. Mijn engels ophalen, cursusboek in engels schrijven, cursussen geven. Mijn werk in loondienst afbouwen. In januari/februari 2021 stoppen. Kijken of ik bewegen kan uitbreiden, zit nu weer lichamelijk in beperking zo als ik dat noem. Mijn spaargeld aanvullen voor te stoppen met werken. Mijn hypotheek nogmaals iets verlagen. Vakantie gaan kijken wat mogelijk is fysiek. Mijn contacten bijhouden. Dus genoeg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil mijn financiƫle administratie beter gaan bijhouden vanaf nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.