De goedzak

Gisteren deed ik de boodschappen en bij het naar buiten gaan zag ik dat hij er weer stond: de bak waar je de goedzak in kunt leveren. Een actie van Albert Heijn die ik gisteravond ook op de televisie voorbij zag komen.

Hoe werkt het? Je neemt een plastic zak mee. Hierin stop je het speelgoed wat jij weg wilt geven aan kinderen die het minder goed hebben. Officieel is het voor kinderen in Nederland. Maar onze Albert Heijn schenkt het aan kinderen in Roemeniƫ. Op de zak noteer je ook de leeftijdsgroep, bij ons is het voor kindjes van 0-3.

Vorig jaar deed ik ook al mee, toen leverde ik twee volle zakken in. Het scheelt dat zoon niet ontzettend veel speelgoed heeft, maar toch is de tas inmiddels vol en zal ik straks bij het halen van mijn wekelijkse broodbestelling hem gelijk weer even inleveren. Kindjes straks blij en bij ons weer opgeruimder!

Hebben jullie al van deze actie gehoord en misschien wel meegedaan? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Mooie actie vind ik dit! Wij brengen ons oude speelgoed meestal naar een stichting die het opknapt, en dan in een soort van winkel uitstalt. Daar mogen mensen die van de voedselbank gebruik maken in de maand dat hun kind jarig is, een mooi cadeau uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ook een mooi doel! Dat ken ik helemaal niet, ik vind het een fijn idee dat we er andere kinderen blij mee maken.

      Verwijderen
  2. nooit van gehoord, ik zal eens kijken bij de lokale ah. god weet, we hebben genoeg speelgoed te doneren met 4 kinderen onder de 6...
    bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och, ik kan het me voorstellen. Als je kijkt wat 1 kind al kan verzamelen door alle ooms, tantes, opa's en oma's. ;-) Leuk dat ik je op een idee gebracht heb! Succes!

      Verwijderen
  3. Wij halen en brengen het speelgoed meestal bij de kringloop. Ook zijn we lid van de speelotheek, dan prober je het een paar weken uit, en als het steeds weer geleend wordt overwegen we of we het willen aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de kringloop kom ik nauwelijks, de verleiding is daar voor bij mij te groot. Van de speelotheek heb ik al eens meer gehoord. Of dat deze hier in de buurt ook is,geen idee!

      Verwijderen
  4. Wij kochten vroeger speelgoed op rommelmarkten. Speelgoed zoals barbies, lego,playmobiel. Dat hadden de kinderen tot ver in hun pubertijd nog. Verder hadden we buitenspeelgoed als skippybal,bal, schommel,tennis, stoepkrijt. Dat werd stuk gespeeld. Spelletjes hadden we ook en die heb ik nog. Papier en knutselspul ging ook gewoon op. We waren lid van de bieb en de kinderen leerden vroeg koken en bakken, iets wat ze erg leuk vonden.
    Wij waren toen zeker wat men nu arm noemt, maar ik heb niet het idee dat de kinderen leden onder weinig speelgoed. Vooral omdat we veel speelden, samen deden, knutselden, creatief waren, science testjes deden, in het bos struinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag de actie op tv, en ik vind het een heel leuk initiatief!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.