Schoenen

Een vraag aan de moeders en vaders die meelezen. Ik bezuinig graag en let altijd gord op m'n geld en waar ik het aan uitgeef. Maar een ding waar ik niet op wil bezuinigen zijn schoenen voor zoon.

Man heeft platvoeten en ik heb hele smalle voeten en kromme tenen. Het ziet er naar uit dat zoon mijn voeten heeft. Het eerste schoentje (meer tegen de kou dan dat hij erop liep) verloren en vonden we terug in de Albert Heijn.

Deze week heeft zoon zijn eerste stapjes gezet en hij begint de lol er van in te zien. Tijd voor die eerste schoenen dus! Ik wil allereerst zijn voeten op laten meten zodat ik zekerheid heb over zijn schoenmaat. Mijn vraag aan jullie: hebben jullie nog tips met betrekking tot merken? En wat kost een gemiddeld paar goede schoenen ongeveer? Moet ik dan aan €40,- of €70,- denken? Koop je schoenen in het begin een maat groter zodat ze er niet te snel uitgroeien? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik wil niet bezuinigen op schoenen. Nu koop ik per seizoen een paar goede schoenen en laat ik me adviseren bij een goede schoenenwinkel. En daarnaast krijgen ze beide een paar goede sneakers. Dit keer gekost bij een outletcenter, twee paar voor EUR 58,00.
    Goede schoenen kosten rond de EUR 100,00.
    Toen ze nog erg klein waren kocht ik een goed paar, in een goede winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een goed idee om ook nog sneakers aan te schaffen. Zeker een idee wanneer hij wat groter is. €100,-,wat een geld. Haha maar goed je wilt ook gewoon goede schoenen. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Ik zou je laten adviseren bij een schoenenwinkel. Ik denk dat je al snel 60-80 euro kwijt bent. Onze oudste heeft schoenen van 30 euro, er zit hier een soort outlet, die schoenen zijn allemaal met 50%. De vrouw die er werkt klinkt alsof ze er verstand van heeft. Ik zie dochter er goed op lopen, voor zo ver ik dat kan beoordelen als leek dus vertrouw er op. De kindervoetjes groeien snel, dus ze zal je adviseren om wat ruimte over te houden, zodat er ruimte is om te ontwikkelen en groeien. Flexibele zool en stevige hiel zijn van belang. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En echt leer, dat is ook een eis die ik heb.

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je reactie! Ik wilde inderdaad naar een goede schoenenzaak. Met die probleemvoeten van papa en mama heel belangrijk. Bedankt voor je tips, die ga ik noteren!

      Verwijderen
  3. Goede schoenen, d.w.z. sowieso de binnen- en buitenkant van leer, gaan snel richting de € 100,-. Maar ik vind dat je het verschil in kwaliteit met goedkopere schoenen (van Haren, Scapino) echt merkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk ook dat dit het geval is, kijk maar naar je eigen schoenen. Goede tip die leren binnenkant. Bedankt!

      Verwijderen
  4. schoesme is een fijn merk voor die kleintjes :) ondertussen zijn ze 4 en 7 en koop ik schoenen bij van haren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goede schoenen zijn heel belangrijk. Wij kiezen hier voor schoenen van leer. En zijn dan zo rond de 100 euro kwijt. Je merkt echt de verschillen in kwaliteit. Bij goedkope schoenen zijn binnen een dag de neuzen al volledig kaal. Omdat kinderen vaak op de knieën zitten. Wij kiezen dan voor een betere kwaliteit en nemen de duurdere prijs voor lief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook hoe ik er naar kijk. Schoenen zijn ontzettend belangrijk. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  6. Ik geloof niet dat je aan goede schoenen een prijskaartje kan hangen er zijn veel mythes of wat echt goed is.

    Hier lopen alle kids op 2e hands en kosten allen tussen de 1 en max 5 euro en zijn. En als we wel nieuw kopen vindt ik 7,50 euro wel genoeg laatst nog 2 paar gekocht was afgeprijsd van 120 euro naar 11 euro :)

    Noem een merk en een van de kids heeft het wel en zo schoenen in voorraad zodra ze niet passen kunnen ze direct naar ander paartje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat je zegt is ook weer waar. Soms betaal je voor een merk dat niet perse beter is. Wat ik wel belangrijk vind is dat ik een schoen koop die bij de voet van zoon past. Tweedehands lijkt me dat lastiger al zou ik gerust tweedehands kopen voor het spelen. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  7. Ik koop in principe voor elke maat 1 paar nieuw, en een paar tweedehands (als het lukt om te vinden). Zodat ze nettere en buitenspeel-schoenen hebben.
    Maar bij klein kind nog niet nodig. Mijn jongste (2) draagt elke dag dezelfde schoentjes en binnen slofjes van leer (merk @pie)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die slofjes is ook een goede tip! Het wordt nu wel erg koud en lijkt me voor hem gewoon veel fijner. Ik zou ook graag speelschoenen tweedehands aanschaffen. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  8. laat ze zoveel mogelijk op blote voeten/sokken lopen. Schoenen belemmeren de voet om een goede afwikkeling te ontwikkelen, en daarmee voorkom je de meeste voet-problemen op latere leeftijd. binnenspelen=schoenen uit is hier de regel. Wanneer ze naar school gaan wordt het anders, dan kijk ik meer naar 'ademend', niet knellend etc. stugge zolen was vroeger het advies, maar inmiddels luidt het weer 'soepel' en zo min mogelijk beperkend in de natuurlijke stand van de voet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook slim! Zelf doe ik tenslotte ook mijn schoenen uit binnenshuis. Bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  9. Tweedehands vind ik voor voetonwikkeling niet goed. Schoenen vormen naar een voet en daarna niet meer naar die andere voet.

    Het hangt een beetje af van de voet van het kind. Shoesme is een leuk merk, niet schokkend duur, maar wel goed. Mijn dochter had nu een ander merk wat de opvolger is van Bunny's van vroeger. Ook heel leuke schoenen. Ze hoeven niet persé heel duur te zijn, maar ze mogen nooit pijn doen of blaren geven bij kinderen.

    Ik liet altijd gewoon alles opmeten (lengte/breedte) en dan kozen we op pasvorm, niet op prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik je reactie zo lees is het precies zoals ik er over denk. Bedankt voor je interesse!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.