Doorgaan naar hoofdcontent

Tweedehands verkopen

Roep ik nog zo hard dat ik blijf, blijft het hier volledig stil. Na heel wat gedoe met de overlijdenrisicoverzekering van mijn man is het dan toch allemaal rond! Op donderdag 10 november is de sleuteloverdracht. Drie weken eerder dan de bedoeling. Doordat wij vorige week te horen kregen dat de datum vervroegd werd moest er opeens een hoop geregeld worden.

Wat ik al met beide handen aangepakt heb is het inpakken. De spullen die we niet dagelijks gebruiken ben ik langzaam maar zeker aan het inpakken. Er staat veel op onze zolder wat nodig uitgezocht moest worden. Veel is al verkocht, weggeven en weggegooid. De helft is nu gedaan en staat al ingepakt en goed gelabeld klaar.

Doordat er ook best wel wat duurdere items van man lagen is ons bedrag flink opgelopen. Naast deze duurdere items heb ik al ontzettend veel voor 1 a 2 euro verkocht. Verrassend hoe hard het bedrag dan alsnog oploopt. De stand tot nu toe: €1.104,-!

Zoals Gezinsleven ook al aangeeft zijn er best wel spullen die voor jou geen waarde meer hebben die voor een ander juist wel waardevol zijn. De gekste dingen kunnen verkocht worden. Zo had ik een schoenendoos met lintjes, touwtjes en allerlei frutseltjes die ik verkocht voor €2,-.

Ik ben wel altijd vrij intensief bezig. Grotere items zet ik ook op Marktplaats maar de kleinere spullen gaan allemaal op Facebook. Ik zet alles bij elkaar en zodra er een item weg is zet ik de advertentie er weer opnieuw op. Doordat ik dit iedere twee dagen sowieso doe loopt het momenteel echt storm. Het scheelt ook zeker dat mijn aanbod zo groot is.  Hopelijk veranderd dit snel.

Hoe gaat het met jullie verkopen? Levert het nog een mooi spaarpotje op? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Do you need free YouTube Views?
    Did you know that you can get them ON AUTO-PILOT AND ABSOLUTELY FREE by registering on Like 4 Like?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.