Spaardoelen

Een van onze spaardoelen is het vervangen van de garagedeur. We zijn volop prijzen aan het opvragen, ik heb alleen het idee dat de bedrijven een zeer volle agenda hebben. Ik krijg nauwelijks reacties terug. Toch wel prettig als we enig idee hebben wat we kwijt zouden zijn. Zelf hebben we het doel gezet op €3.000,-. Dit hebben we inmiddels bij elkaar gespaard en vinken we dus af! De garage heeft even voorrang. Toen wij in januari verhuisden merkten wij pas hoe slecht de deur aansluit. Op de bank waait de wind letterlijk door je haar en hoor je de wind gieren in huis. Om hoge stookkosten te voorkomen willen we deze voor de winter vervangen.

Dan volgt de buffer, de buffer is momenteel erg laag, we praten hier over ongeveer €700,-. Eind deze maand krijgt man weer loon. We sparen dan wat er nog op de lopende rekening van man staat én een vast bedrag voorafgaand aan de maand (€220,-). Als ik nu naar het saldo kijk sparen we deze maand in totaal nog €470,- en staat de teller dus op €1.170,-. Het doel voor de buffer is om zo spoedig mogelijk op €3.000,- uit te komen. Dit is nog vrij laag voor een buffer, maar dit heeft een reden.

Dit heeft alles te maken met de lening die we hebben afgesloten bij onze (schoon)ouders. Het gaat om €20.000,- die we in stappen van €500,- af willen gaan lossen. In overleg hebben we besloten om eerst de garagedeur te vervangen en de buffer iets op te schroeven en daarna de schuld pas te verlagen. Ik hoop de eerst aflossing begin volgend jaar te doen, ik ben benieuwd of dit lukt. Ik houd jullie op de hoogte.

Zijn jullie spaardoelen al behaald zo met de zomer? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Dan zijn we niet de enige die een lage buffer 'aandurven' ;-). Momenteel al € 12.000,- ivm sparen voor verhuizing maar straks zakt 'ie gerust weer richting 0. Ik vind dat nooit zo'n probleem omdat er iedere maand toch genoeg binnenkomt en we zo weer met € 1.000,- per maand kunnen stijgen. Groot gelijk dat de garagedeur en het aflossen van de lening nu even prioriteit heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahah ja he. Soms moet je keuzes maken en met €3.000,- kun je denk ik toch een hoop wanneer het nodig is.

      Verwijderen
  2. Wij ook hoor. We zijn begin van het jaar verhuisd naar een koopwoning, weg dikste deel vd buffer. Gelijk ook goed aangepakt met bepaalde zaken en het slinkt mooi hoor. Ik had berekend dat we vanaf eind september weer kunnen gaan sparen, we hebben nu 600 staan en ik wil hier ook echt niet aankomen! We maken ons niet druk, iedere maand is er weer nieuwe loon en daar kunnen we fijn van sparen....Komt wel weer goed.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat inderdaad gewoon heel snel. Maar gelukkig verdienen we niet slecht en kunnen we überhaupt sparen.

      Verwijderen
  3. Het is schoolvakantie dus vandaar dat je van bedrijven nu niet zo snel iets hoort..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het hier over maanden terug. Maar ach het komt goed. Nu inmiddels twee reacties.

      Verwijderen
  4. Ik ben op dit moment wel even tevreden met de stand van mijn spaarrekening. Maar ik moet binnenkort btw betalen dus dan gaat het weer omlaag.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op dit moment maakt de spaarrekening me blij, maar dat is wel al anders geweest. Als er een eigendom gekocht moet worden zakt die spaarrekening vlot naar 1000€ of minder. Lijkt me logisch als je zo min mogelijk wil lenen.
    Op dit moment maakt de spaarrekening me wel blij, maar ik weet nu al dat er volgend jaar waarschijnlijk een (dure) nieuwe auto 'moet' komen (vriendlief!).
    Dan kan ik weer van 0 beginnen :-/
    Achja, ieder zn prioriteiten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.