Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe schoenen

Het was alweer zo ver.  Tijd voor nieuwe schoenen voor zoon. Hij heeft sandalen, gympen en zomerschoenen. De sandalen kocht ik laatste al bij Kipling, maat 23. De zomerschoenen zijn nu echt te klein (20/21!), hij wil ze niet meer aan. Ik had het in eerste instantie niet in de gaten. Ik vroeg me al af waarom hij ze steeds maar uit deed. Thuis loopt zoon ook altijd op sokken of blote voeten dus die paar keer dat de schoenen aan gingen. De gympen zijn nu gewoon echt te warm voor hem. Al passen die nog wel, maat 22.

Nu heb ik via Euroclix gekeken naar webshops die kinderschoenen aanbieden. De eerste optie was van Haren en hier ben ik ook gelijk geslaagd. Hij krijgt nieuwe gympen van Adidas (zomerse) in maat 23.

De sale is volop gaande. In maat 23 kon ik niet slagen, al waren de gympen niet duur: €29,90. Wel zag ik in de sale mooie witte nette gympen met klittenband van echt leer, maat 25. Met 50% afgeprijsd maar €24,95. Die staan nu dus in zijn kledingkast te wachten tot ze passen.

Leuke actie zo: Euroclix én korting. Voorlopig zijn we er weer klaar mee. Kleding heeft hij inmiddels ook voldoende. Ik kocht veel tweedehands en slaagde bij de Hema en Zeeman.

Letten jullie bij je aankopen expres op de Euroclix? Hoeveel schoenen houden jullie aan voor de kinderen? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Hier was het laatst ook weer feest, schoenen maat 22 werden te klein voor mijn oudste dochter. Ik heb net als jou Adidas sneakertjes gekocht bij Van Haren. Roze, uiteraard. Ze had daarnaast nog teva's voor warme dagen en crocs voor het gemak (bij kleintjes mag dat nog, toch?;-)). De teva's zijn helaas nu echt te klein (vorige zomer gekocht) en ik zit momenteel in een no spend challenge, dus ik kan en mag niet klakkeloos nieuwe kopen. Ze heeft ook nog nette sandaaltjes in maat 23, maar die lopen niet zo lekker als teva's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn kinderen hadden meestal gewoon 1 paar. Maar ik heb wel eens gelezen dat twee paren ook wel goed zijn om af te wisselen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben altijd een paar dichte (winter) schoenen en een paar sandalen en regenlaarzen voor de kinderen. Wel zo overzichtelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoenen koop ik niet online, de ene maat 22 is de andere niet, of ze zijn te wijd of te smal of ze rollen niet lekker af. Schoenen worden gewoon gepast in de winkel. Dochter inmiddels 11 heeft 1 paar hoge drMartens, 1 paar zomer drMartens, sportschoenen binnen, sportschoenen buiten, schoenen voor zwemles, 2x schoenen voor badminton (mag ook wel met 4x trainen per week + wedstrijden (vaak 2 dagen), birckenstock lookalikes, sandalen en stamplaarzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn kinderen hebben 6 paar schoenen. Varieert van sneakers tot laarzen. Ik let wel dat het goede schoenen zijn. Hierop bezuinig ik niet.
    Gemiddeld 60 euro kwijt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire berichten van deze blog

Gratis op te halen

We zijn hard aan het klussen in het nieuwe huis. In ons huidige huis ben ik aan het opruimen, uitzoeken en inpakken. Veel verkoop ik via Facebook en Marktplaats, maar er zijn ook spullen die niet de moeite zijn om te verkopen of waarop niet gereageerd wordt. Het zijn allemaal spullen die nog goed te gebruiken zijn.

Ik besloot deze gratis op internet te zetten, in de verwachting dat er zeer snel gereageerd zou worden. Het staat nu al een aantal dagen op internet en er zijn nog geen reacties. Zal iedereen aan het minimaliseren zijn? Als het van het weekend nog niet opgehaald is gaat het naar de kringloop.

Werkt het gratis ophalen bij jullie wel? Hebben jullie misschien nog tips? Ik hoor graag van jullie!

Kleding

Nu ik al een aantal jaren heel bewust met ons geld bezig ben merk ik dat mijn kleding nogal uit begint te dunnen. Zo ligt er redelijk wat verwassen en met kleine gaatjes in de kast. Ik koop veel minder en ook steeds vaker tweedehands.

Zoals ik hier ook verteld heb is mijn schoonzus in juni overleden. Na een ziektebed van bijna drie jaar, een hersentumor, heeft ze besloten euthanasie toe te passen. Voordat ze overleed gaf ze al veel kleding weg, ik kreeg toen acht kledingstukken die ik zeer regelmatig draag.

Vorige week stuurde zwager een appje met de vraag of iemand hem zou willen helpen met het uitzoeken van de kleding van zijn vrouw. Aan veel kleding hangt een herinnering en hij vond het dan ook erg moeilijk om aan te pakken. Nadat ik aangegeven had dat ik wel wilde hebben we besloten dat ik foto's ga maken van alle te verkopen kleding en deze op Marktplaats dan wel Facebook ga plaatsen.

Afgelopen weekend kwam zwager elf(!) vuilniszakken brengen. Ik schrok enigszins van de hoev…

Besparen bij de Albert Heijn

Onze wekelijkse boodschappen worden tegenwoordig altijd bij de Albert Heijn gedaan. Voorheen reed ik naar een nabijgelegen dorp om daar bij de Lidl boodschappen te doen. Maar ik maak nu gebruik van een weekmenu en schrijf van te voren een boodschappenlijstje. Op deze manier heb ik goed zicht op ons budget en ben ik van mening dat ik met de brandstofkosten erbij niet goedkoper uit ben.

Bij de Albert Heijn maak ik altijd gebruik van de scanner. Handig dat je precies weet voor hoeveel geld je in de kar hebt liggen en met zoon erbij is het helemaal makkelijk dat ik de boodschappen gelijk in kan pakken. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat je dus ook gewoon contant af kunt rekenen wanneer je gebruik maakt van een scanner. Nooit geweten, het is zeker een pluspunt.

Contant geld en geld van tweedehands verkopen gaan in een spaarpot en het bedrag loopt soms heel snel op. Ik heb nu al twee keer boodschappen gedaan met de scanner en contant kunnen betalen. Eerder durfde ik dit niet aan en pi…