Hoogte van de schuld

Onze schuld bij (schoon)ouders is onveranderd. Zoals ik eerder al schreef hoop ik in januari 2018 de eerste aflossing over te maken. Het gaat hier dan om €500,- waarna de schuld zakt naar €19.500,-. Dat ziet er al veelbelovend uit toch?

Onze hypotheek bestaat uit twee delen, 50% annuïteit en 50% is lineair. We hebben deze hypotheek sinds 10 november 2016. Door onze maandelijkse aflossing is onze hypotheek nu al gezakt van €210.141,- naar €205.998,-. Per maand losten we €517,88 af. Ons maandbedrag is gezakt van €812,11 naar €809,24. Een daling van €2,87.

Extra aflossen op de hypotheek zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Eerst de aflossing van de schuld bij (schoon)ouders. Wel leuk om zo maandelijks toch een daling van de hypotheekschuld te zien!

Hoe gaat het aflossen bij jullie? Zijn er nog andere schulden waar je mee te maken hebt? Ik hoor graag van je!

Reacties

  1. studieschuld nog als die weg is dan aflossen op de hypotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me een fantastisch gevoel als de studieschuld weg is! Succes.

      Verwijderen
  2. Heel goed. Wij hadden een schuld bij de moeder van M, maar die hebben we in 2016 afgelost. Nu druk bezig met aflossen op de hypotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk! Er zit toch een bepaald gevoel aan bij een lening bij een familielid. Inmiddels zijn er al veranderingen, het bericht staat ingepland.

      Verwijderen
  3. Geen aflossingen nog, maar na het kopen van een huis in augustus 2015 als alleenstaande met een loon dat iets boven modaal is wel al 12000 euro kunnen sparen in 2 jaar tijd. Eerst de potjes vullen en de noodzakelijke verbouwingen uitvoeren, maar dan ga ik ook echt aflossen! Fijn om te weten dat ik in mijn eentje best 5000 euro per jaar extra kan inleggen, geeft rust en vertrouwen voor de toekomst. Het doel is ruim voor mijn 63ste van de hypotheek af te zijn zodat er gespaard kan worden om eerder met pensioen te kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel netjes! Ik kan me voorstellen dat je een voldaan gevoel overhoud aan het saldo van je spaarrekening. 😉

      Verwijderen
  4. Een kleine 12.000 euro afgelost. Het was de bedoeling om van spaargeld weer de 20% vol te maken maar onze plannen zijn gewijzigd. Op nog één aflossing na zal dit jaar niet meer worden afgelost. Hopelijk nog een 2.000 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, heel mooi zeg! Ga zo door, die €2.000,- is alsnog een prachtig bedrag!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.