Doorgaan naar hoofdcontent

Smartengeld

Na de aanrijding kreeg ik een mail dat de verzekering graag contact met mij wilde hebben om de gehele situatie te bespreken. In de mail heb ik aangegeven dat ik nog een gesprek met de chirurg gepland had staan, met de vraag of we daarna contact konden hebben.

Op dinsdag had ik eerst een afspraak bij radiologie voor een foto. Vervolgens een afspraak bij de chirurg om de foto te bespreken. De breuk is geheeld en ik moet starten met fysiotherapie. Mijn linkerarm heeft een beetje de vorm van een boemerang als ik hem probeer te strekken. Niet helemaal zoals het hoort.

Woensdagmiddag werd ik gebeld door de verzekering van de man die me aangereden heeft. Het was een prettig gesprek waarin ik precies aan kon geven hoe alles verlopen was en hoe ik me voel. Diezelfde middag kreeg ik per mail een bevestiging van het bedrag dat overgemaakt zou worden: €1.000,-!

Donderdag stond het zelfs al op mijn rekening. Wat ik ermee deed laat ik nog weten. Binnenkort heb ik de eerste fysiotherapie. Voorlopig is de zaak nog niet afgehandeld en over twee maanden hebben we opnieuw contact. Het bedrag zou eventueel nog kunnen stijgen.

Reacties

  1. Goed dat je al zo snel een voorschot hebt gekregen. Je hebt natuurlijk ook kosten en het is prettig dat die vergoed worden. Denk aan je eigen risico, eigen bijdragen voor sommige zorg (bijvoorbeeld fysio), reiskosten en dergelijke. Even allemaal goed noteren voor je akkoord gaat met het eindbedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Hans! Ik heb inderdaad alles genoteerd. Ik heb de reiskosten ook al door moeten geven. Hoop rompslomp maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet bijhoudt..

      Verwijderen
  2. Ik had ook een reactie gegeven, niet geplaatst of heb ik zelf iets verkeerd gedaan? Ik vroeg of je extra zorgkosten ook vergoed gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem helemaal niet langs zien komen Ineke, fijn dat je opnieuw reageert! Alle zorgkosten worden vergoed. Ook de fysiotherapeut en eigen risico en wat daar nog bijkomt.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire berichten van deze blog

Kleding

Nu ik al een aantal jaren heel bewust met ons geld bezig ben merk ik dat mijn kleding nogal uit begint te dunnen. Zo ligt er redelijk wat verwassen en met kleine gaatjes in de kast. Ik koop veel minder en ook steeds vaker tweedehands.

Zoals ik hier ook verteld heb is mijn schoonzus in juni overleden. Na een ziektebed van bijna drie jaar, een hersentumor, heeft ze besloten euthanasie toe te passen. Voordat ze overleed gaf ze al veel kleding weg, ik kreeg toen acht kledingstukken die ik zeer regelmatig draag.

Vorige week stuurde zwager een appje met de vraag of iemand hem zou willen helpen met het uitzoeken van de kleding van zijn vrouw. Aan veel kleding hangt een herinnering en hij vond het dan ook erg moeilijk om aan te pakken. Nadat ik aangegeven had dat ik wel wilde hebben we besloten dat ik foto's ga maken van alle te verkopen kleding en deze op Marktplaats dan wel Facebook ga plaatsen.

Afgelopen weekend kwam zwager elf(!) vuilniszakken brengen. Ik schrok enigszins van de hoev…

Besparen bij de Albert Heijn

Onze wekelijkse boodschappen worden tegenwoordig altijd bij de Albert Heijn gedaan. Voorheen reed ik naar een nabijgelegen dorp om daar bij de Lidl boodschappen te doen. Maar ik maak nu gebruik van een weekmenu en schrijf van te voren een boodschappenlijstje. Op deze manier heb ik goed zicht op ons budget en ben ik van mening dat ik met de brandstofkosten erbij niet goedkoper uit ben.

Bij de Albert Heijn maak ik altijd gebruik van de scanner. Handig dat je precies weet voor hoeveel geld je in de kar hebt liggen en met zoon erbij is het helemaal makkelijk dat ik de boodschappen gelijk in kan pakken. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat je dus ook gewoon contant af kunt rekenen wanneer je gebruik maakt van een scanner. Nooit geweten, het is zeker een pluspunt.

Contant geld en geld van tweedehands verkopen gaan in een spaarpot en het bedrag loopt soms heel snel op. Ik heb nu al twee keer boodschappen gedaan met de scanner en contant kunnen betalen. Eerder durfde ik dit niet aan en pi…

Gratis op te halen

We zijn hard aan het klussen in het nieuwe huis. In ons huidige huis ben ik aan het opruimen, uitzoeken en inpakken. Veel verkoop ik via Facebook en Marktplaats, maar er zijn ook spullen die niet de moeite zijn om te verkopen of waarop niet gereageerd wordt. Het zijn allemaal spullen die nog goed te gebruiken zijn.

Ik besloot deze gratis op internet te zetten, in de verwachting dat er zeer snel gereageerd zou worden. Het staat nu al een aantal dagen op internet en er zijn nog geen reacties. Zal iedereen aan het minimaliseren zijn? Als het van het weekend nog niet opgehaald is gaat het naar de kringloop.

Werkt het gratis ophalen bij jullie wel? Hebben jullie misschien nog tips? Ik hoor graag van jullie!