Smartengeld

Na de aanrijding kreeg ik een mail dat de verzekering graag contact met mij wilde hebben om de gehele situatie te bespreken. In de mail heb ik aangegeven dat ik nog een gesprek met de chirurg gepland had staan, met de vraag of we daarna contact konden hebben.

Op dinsdag had ik eerst een afspraak bij radiologie voor een foto. Vervolgens een afspraak bij de chirurg om de foto te bespreken. De breuk is geheeld en ik moet starten met fysiotherapie. Mijn linkerarm heeft een beetje de vorm van een boemerang als ik hem probeer te strekken. Niet helemaal zoals het hoort.

Woensdagmiddag werd ik gebeld door de verzekering van de man die me aangereden heeft. Het was een prettig gesprek waarin ik precies aan kon geven hoe alles verlopen was en hoe ik me voel. Diezelfde middag kreeg ik per mail een bevestiging van het bedrag dat overgemaakt zou worden: €1.000,-!

Donderdag stond het zelfs al op mijn rekening. Wat ik ermee deed laat ik nog weten. Binnenkort heb ik de eerste fysiotherapie. Voorlopig is de zaak nog niet afgehandeld en over twee maanden hebben we opnieuw contact. Het bedrag zou eventueel nog kunnen stijgen.

Reacties

  1. Goed dat je al zo snel een voorschot hebt gekregen. Je hebt natuurlijk ook kosten en het is prettig dat die vergoed worden. Denk aan je eigen risico, eigen bijdragen voor sommige zorg (bijvoorbeeld fysio), reiskosten en dergelijke. Even allemaal goed noteren voor je akkoord gaat met het eindbedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Hans! Ik heb inderdaad alles genoteerd. Ik heb de reiskosten ook al door moeten geven. Hoop rompslomp maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet bijhoudt..

      Verwijderen
  2. Ik had ook een reactie gegeven, niet geplaatst of heb ik zelf iets verkeerd gedaan? Ik vroeg of je extra zorgkosten ook vergoed gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem helemaal niet langs zien komen Ineke, fijn dat je opnieuw reageert! Alle zorgkosten worden vergoed. Ook de fysiotherapeut en eigen risico en wat daar nog bijkomt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.