Boodschappen uitgaven in 2017

Het afgelopen jaar heb ik de uitgaven aan boodschappen per week steeds bijgehouden in een overzicht. Dit deed ik in 2015 en 2016 ook al, je ziet hier een verloop in. In 2015 gaven we in totaal €3.293,16 uit, gemiddeld €63,33 per week. Om de kosten te beperken zijn we toen begonnen met een weekmenu en dit betaalde in 2016 uit. In totaal gaven we €3.122,22 uit en kwam het gemiddelde weekbedrag uit op €58,91.

Dit jaar stegen we aanzienlijk, onze zoon is nu ruim twee jaar oud en eet een flinke boterham mee. Daarnaast eten we graag met anderen, gemiddeld hebben we een keer in de twee weken eters. Het totaalbedrag in 2017 komt uit op €3.616,96, gemiddeld €69,56. Hiermee heb ik mijn doel bereikt; ik wilde graag onder de €70,- uit komen.

Komend jaar verwacht ik dat de kosten opnieuw zullen stijgen. Ons tweede kindje komt in mei en zal dit jaar ook nog starten met hapjes. Daarnaast hoop ik dat ik borstvoeding kan geven, maar mocht dit niet het geval zijn zal er toch kunstvoeding aangeschaft moeten worden. Met dit in mijn achterhoofd is mijn streven €75,- per week in 2018.

Na twee weken boodschappen doen komt ons gemiddelde uit op €57,06. We zijn op de goede weg. ;-)
Naast de uitgaven hield ik ook de besparing bij. Ik ben hier vorig jaar op 7 februari mee gestart, in totaal bespaarden we €566,80. Een prachtige besparing, wanneer we geen gebruik gemaakt zouden hebben van de aanbiedingen zouden we gemiddeld €80,46 per week uitgegeven hebben.

Hebben jullie de uitgaven en besparingen van het afgelopen jaar ook bijgehouden? Zijn jullie nog tot nieuwe conclusies gekomen? Ik hoor graag van jullie!


Reacties

  1. Bij ons zijn er een aantal kinderen het huis uit te gaan, waardoor ik nu duidelijk goedkoper uit ben met de weekboodschappen! Fijn vind ik dat.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn overzicht laten versloffen vanaf oktober. In die laatste maanden ook een paar keer contant betaald en luiers bij de super terwijl ik die apart noteer dus ik kan er niks meer van maken. Jammer maar géén ramp. Houd het al een paar jaar bij dus dit jaar zal wel weer goed komen.

    Leuk dat je ook de besparing bijgehouden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je het bijhoudt wordt je sowieso bewust hé, dat is al een besparing op zich. Ik vraag altijd overal bonnetjes en voer zo ook gelijk in, anders ben ik het overzicht inderdaad ook kwijt.
      Ik kwam erachter dat het op de bon bij de AH geprint staat, de besparing. Erg interessant!

      Verwijderen
  3. Ik heb afgelopen jaar elke week 85 euro opgenomen. Natuurlijk zat ik er ook wel eens boven, maar ook vaak beneden. Dus gemiddeld zal het best geklopt hebben.
    Dit jaar heb ik het budget verruimd naar 100 euro. De eerste twee weken heb ik nog geen 60 euro uitgegeven, maar deze week met de enorme aanbiedingen bij appie heb ik de 100 euro uitgegeven. Wel inclusief koopzegels, dus netto 89 euro. De vriezer behoorlijk vol met vlees. Volgende week dus weer minder kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk die voorraad, zo gaat het bij ons ook regelmatig in een duurdere week.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.