Opruimen in januari

Ik hergebruikte een doel voor 2018; het opruimen en uitzoeken van onze spullen. In januari ben ik goed van start, of eigenlijk goed verder, gegaan met dit doel. Zo gaven wij een koelkast weg aan mensen die het konden gebruiken. Hij heeft even op Marktplaats gestaan maar we kregen geen reacties. Net nadat we de koelkast weggegeven hadden kregen we van meerdere kanten te horen dat er wel interesse was. Jammer, maar helaas. Toch weer iemand geholpen, ook een fijn gevoel.

Daarnaast ruimde ik onze kledingkast op. Het resultaat was een vuilniszak vol met kleding van man en mij, dit ging naar het goede doel. Mijn oom gaat meerdere keren per jaar naar Roemeniƫ en overhandigd daar de spullen zelf.

Verder ruimde ik een deel van de zolder op. Man is hier aan het verbouwen en er staan nog steeds een hoop spullen. Er gingen afgelopen week twee verhuisdozen naar de kringloop. Daarnaast had ik nog een goede opbrengst van verkopen via Marktplaats en Facebook; ik stortte €83,05 op onze spaarrekening. Ik verkocht onder andere boeken, spelletjes, wandplankjes en parfum. 

Een rit naar de stort staat ook op de planning, er ligt veel restmateriaal van de verbouwing van zolder en garage. Verder nog wat spullen die in zodanige staat zijn dat we ze niet kunnen verkopen of aan iemand weg kunnen geven. Alles mag weg wat mij betreft. Er staan nog vier stalen velgen en een oude radiator die naar de oud ijzer boer mogen, hier hopen we nog wat voor terug te krijgen. Dit geld gaat dan ook rechtstreeks naar de spaarrekening.

Ik ga nog maar verder met opruimen, de nesteldrang gaat zeg maar van start. Het geeft me veel rust in hoofd en in huis. Het is een feit dat ik tegenwoordig veel minder op hoef te ruimen in huis. Heerlijk!

Hoe gaat het bij jullie? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik ben ook bezig. Een paar zakken kleding weg naar een goed doel of de kledingbak. Ook nog de keuken aan het opruimen. Dat gaat niet met grote stappen, maar toch zit er vooruitgang in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed bezig! En het is een heel project hĆØ. Dat vergt nou eenmaal tijd.

      Verwijderen
  2. Wij hebben ook de zolder opgeruimd staan nog een aantal dozen en dan is het opgeruimd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig! Hier heeft het juist achterliggende week stilgelegen ivm griep in ons gezin. Vanaf deze week gaan we weer verder. Ruim 100 stuks heb ik het huis uitgewerkt in januari, nog bijna 900 te gaan (doel is 1000 stuks dit jaar)...
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw! Dat is een mooi doel, succes! En van harte Beterschap. Bij ons zal het wel minder gaan zodra de baby er is, nu dus maar even aan de bak. šŸ˜‰

      Verwijderen
  4. Bij mij ontbreekt op het moment de tijd om eens flink te gaan huishouden. Maar een opgeruimd huis geeft zeker een rustiger gevoel!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt vanzelf gelukkig weer. Ik heb zelf ook heel veel voldoening van het glaswerk wegbrengen naar de glasbak. ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.