Nieuwe bril

Sinds 6 jaar draag ik een bril. Toen ik startte met werken en hierbij zo'n acht uur per dag naar een beeldscherm mocht staren kreeg ik last van hoofdpijn. Hierop ben ik naar de opticien gegaan en die heeft mij een bril aangemeten voor in de auto en tijdens het televisie kijken en computeren. Zonder de bril zag ik nog prima, dus ik gebruikte hem ook echt alleen bij deze bezigheden.

Inmiddels heb ik bril nummer drie besteld. Na een oogtest is gebleken dat mijn ogen inderdaad achteruit gegaan zijn, dit idee had ik zelf ook al. Ik draag mijn huidige bril namelijk zo'n beetje altijd. Soms ben ik wat ijdel en dan blijft hij thuis. ;-)

De vorige aanschaf was drie jaar geleden en dus mocht ik opnieuw de verzekering in schakelen voor een bijdrage. Dit jaar krijg ik een vergoeding van €75,-. Van de opticien kreeg ik een brief, waarin vermeldt werd dat mijn bril inmiddels drie jaar oud is. In deze brief stond een aanbieding voor extra korting op een bril of een tweede bril gratis en een waardebon voor een 3-gangen diner voor een plaatselijk restaurant.

Ik was al geruime tijd van plan om een andere bril uit te zoeken en deze aanbieding triggerde wel om dit nú te gaan doen. Binnenkort mag ik mijn nieuwe bril op gaan halen! Ik bestelde een nieuwe bril én een gratis zonnebril op sterkte. Momenteel zet ik in de auto mijn zonnebril óver mijn bril heen. Geen gezicht maar tot nu toe de goedkoopste oplossing. Met de vergoeding van de verzekering komen de kosten neer op €211,-. Daarnaast kregen we een waardebon voor vier gratis oliebollen en bij ophalen de waardebon voor een 3-gangen diner.

Samen lekker een (bijna) gratis avondje uit mét een mooie bril. Topavond voor de boeg!

Maken jullie gebruik van brillen of lenzen? Zijn jullie hier veel aan kwijt? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik heb een leesbril sinds 2 jaar. De vergoeding van mijn verzekering is € 199 en daarmee kwam ik uit. hoefde niet bij te betalen bij eyewish. Dit jaar laat ik mijn ogen weer meten voor een nieuwe bril. Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben meestal rond de 200-250 Euro kwijt voor 2 brillen idd. Binnenkort ‘mag’ ik ook weer. Maar ik heb eigenlijk geen zin in een andere bril of in het uitgeven van zoveel geld. Ben nog heel tevreden met m’n bril eigenlijk.
    Zwangerschap/hormonen/borstvoeding kan trouwens je sterkte heel erg beïnvloeden! Ik kocht eens een bril toen m’n kindje een paar weken was en toen kwam er een heel vreemde sterkte uit, opeens met cylinder etc. Binnen een jaar kon ik die glazen weggooien want had ik weer m’n ‘normale’ sterkte of daar in de buurt. (en kreeg ik dus mega koppijn van die nieuwe bril) De oogarts vertelde dat het kon komen door de zwangerschap en alles erom heen.
    Ik hoop dat jij je bril wel een stuk langer kan gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het expres nog nagevraagd, het zou niet uit mogen maken. Daar vertrouw ik dan maar op..

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.