Veel extra uitgaven in januari

Deze maand hadden we een verbouwingsstop, er werd niet verder geklust. In december gaven we hier €720,00 aan uit en in januari verwachtten we een aantal hoge facturen.

Zo kreeg ik de factuur voor de laatste fysiotherapiesessie n.a.v. de aanrijding; €29,50. Dit geld heb ik nog niet terug gekregen van de verzekering, dus dit moest ik zelf voorschieten.

Ik haalde mijn bril op die ik in december bestelde. De vergoeding vanuit mijn zorgverzekering viel helaas tegen. Ik kreeg €75,00 terug en hoefde dus 'maar' €211,- te betalen.

Man ging in december naar de tandarts en dit viel helaas buiten zijn vergoeding voor 2017. Hier hebben we gewoon niet over nagedacht, het was verstandiger geweest om dit in januari uit te laten voeren. Hiervoor werd €243,70 afgeschreven.

Verder moest er nog kattenvoer en grit besteld worden; hiervoor betaalden we €70,00. We maakten pasfoto's voor rijbewijs en identiteitskaarten; €19,90.

En zo gaven we deze maand €574,10 extra uit. Hoe luxe is het dat we hiervoor niets van onze spaarrekening hoefden te halen! Gelukkig zijn niet alle maanden zo en kunnen we in februari weer sparen.

Hebben jullie deze maand lekker kunnen sparen of kwamen de extra uitgaven bij jullie ook voorbij? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. gewoon gespaard, maar ook extra uitgegeven en had niet veel meer op mijn lopende rekening staan.

    Vandaag kwam het schip met geld. Weer op de rekening.

    Toen ik vanmiddag thuis kwam van het boodschappen, was de hele schutting omgevallen. Door alle stormen en veel wind was die Schutting al scheef geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk is het te repareren en is een nieuwe schutting niet noodzakelijk. Dit is toch best kostbaar..!

      Verwijderen
  2. er staat bij ons niet zoveel op de betaalrekeing voor extra's, dus ik haal t wel van de spaarrekening, maar daar is die ook voor ;) (er komt wel meer binnen dan we uitgeven.. dus netto sparen we wel, maar ik stort al t inkomen gelijk door naar een aparte spaarrekening, om de 1e van de maand een maandbedrag op de betaalrekening te storten en de rest te verdelen over spaarpotjes. in de loop van de maand vult die "tussenrekening"zich dus weer met mijn inkomen van mn werk als gastouder en mn mans salaris ) hier ook veel extra uitgaven.. kaartjes voor vrienden van amstel live volgend jaar, cadeautjes (2 opvangkidjes, een neefje, en ook nog mn vader) de zorgpremie dit keer voor een heel jaar betaald, man heeft nog extra geinvesteerd en de zomervakantie is al geboekt.. dus flink extra uitgaven :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk, dat is inderdaad ook een flinke lijst. Wel erg leuk die kaartjes voor Amstel Live en de zomervakantie. Iets om naar uit te kijken!

      Verwijderen
  3. Januari vergeten we maar vlug. Veel kosten gehad. Van februari tot juli hebben wij een bouwstop qua kosten. Alles wat al in huis is voor de verbouwing kan verder aan gegaan worden. Maar er worden geen nieuwe spullen gekocht. Dit omdat eind juli de tuin op de schop gaat. Hoe onhandig hebben wij dit gepland, maar het is al een jaar opgeschoven dus we kunnen niet nog langer uitstellen. Na de zomer gaan we dan weer rustig verder. Het is niet meer heel veel. De leidingen nog in de badkamer, de vloer en dan de aankleding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het komt vanzelf in orde en helaas moet je keuzes maken. Zo gaat het hier inderdaad ook. Er is al verf en dergelijke in huis. Dit heeft nu voorrang.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.