Camera

Voordat zoon geboren werd (september 2015) kochten wij onze eerste digitale camera. We gingen naar een elektronica zaak en werden hier geadviseerd. Het werd uiteindelijk een Pentax camera, de foto's in de winkel zagen er prima uit en in het begin waren wij dan ook zeer tevreden. Toen zoon eenmaal meer begon te bewegen bleek dat de camera niet langer aan onze wensen voldeed. De sluitertijd was te langzaam en er ontbraken regelmatig scherpe foto's. Toch wel handig als je een fotoalbum bij wilt houden. Begin dit jaar besloten we dan ook om de camera te koop te zetten.

Via Facebook reageerde een meneer en hij kocht de camera voor €80,- van ons over. Exclusief SD-kaart, die wilde ik bewaren voor een eventuele nieuwe camera. Onze telefoons zijn al wat ouder en niet zodanig uitgerust dat de foto's gebruikt kunnen worden in het fotoalbum. Nu de uitgerekende datum naderde besloten wij om wat meer geld te investeren in een goede camera. Man wilde niet langs een elektronica zaak en besloot via internet te gaan kijken wat er allemaal aangeboden werd en wat de bijkomende kosten zouden zijn.

Gaandeweg kwamen er steeds meer opties bij. Wifi-verbinding, goede filmkwaliteit, snelle sluitertijd etc. Zo zijn we uitgekomen bij de Panasonic Lumix DC-TZ90 t.w.v. €388,-. Voordat we deze bestelden hebben we uiteraard de prijzen vergeleken. Er waren een aantal sites waarbij de kosten een stuk lager waren, maar toen we op Google verder zochten bleken deze stuk voor stuk bij Kassa voorbijgekomen te zijn. Dan toch maar voor de volledige prijs bestellen. Hij werd aangeboden bij CoolBlue en Bol.com. Via Euroclix kwam ik erachter dat ik bij CoolBlue veel meer clix zou krijgen n.a.v. mijn aankoop en daar hebben we de bestelling dan ook geplaatst.

De camera was de volgende dag al binnen en is naar volledige tevredenheid. Dus moest er nog een hoesje besteld worden; €11,99. Dit keer wel via Bol.com i.v.m. de beschikbaarheid. De SD-kaart van de oude camera kon gebruikt worden voor de nieuwe camera, maar er kon niet mee gefilmd worden. Een nieuwe SD-kaart moesten we dus ook nog regelen, het lijkt ons erg leuk om de ontmoeting tussen de baby en zoon te filmen.

In de gebruiksaanwijzing stond de benodigde SD-kaart en via een vriend hebben we deze over kunnen nemen. Hij had hem, nieuw in verpakking, liggen. We betaalden €25,- en waren hier zeer goedkoop mee uit. De totale kosten voor onze nieuwe camera; €424,99. Iets duurder dan we hadden gehoopt, maar wij zijn zeer tevreden, een aanrader.

Hebben jullie geld geïnvesteerd in een camera? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Vroeger had ik alrijd een goede camera. Maar met de telefoons van tegenwoordig, die perfecte foto's maken, hartstikke handig zijn in gebruik en altijd bij de hand vind ik het zonde van mijn geld om hier nog in te investeren. De laatste fototoestel, best een goeie, worst door dochterlief gebruikt als speelgoed. Mijn ervaring was dat er via marktplaats bijna niets meer voor werd geboden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben verouderde telefoons en zolang deze verder goed functioneren komen er geen nieuwe. De camera is voor ons toch wel een stimulans om meer foto's te maken van de kindjes. Marktplaats is inderdaad niet echt een vetpot voor camera's. Dit merkten we ook bij ons oude type. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Ik fotografeer veel en verkoop soms ook, dus heb inderdaad een dure camera met lenzen. De camera's van Lumix staan goed bekend en deze Lumix heeft een mooie zoom, zodat je er leuk mee kunt spelen. Ik weet niet of je alleen op de automatische stand fotografeert of er wat meer van weet, maar in feite heeft bewegend beeld kunnen fotograferen niet te maken met de "goedkope" camera, maar ws bedoel je ook dat een duurdere camera meer opties heeft. Dan kun je soms kiezen tussen bv een icoontje dat je beweging wil fotograferen (automatische standen) of het eventueel zelf instellen door de sluitertijd te kiezen. Ik wens je ieder geval veel plezier ermee en je kunt er erg veel mee, meer als met een telefoon, hoe goed die ook kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zul je inderdaad gelijk in hebben. Ik heb er geen verstand van en bij mij gaat hij op automatisch. Maar man is van het uit proberen en maakt dan ook gebruik van de verschillende standen. Dank je wel voor je reactie!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.