Doorgaan naar hoofdcontent

Opruimen in maart

Het opruimen ging in maart weer in volle vaart. Man was op goede vrijdag een dagje extra vrij. Ik werkte mijn laatste dag voor mijn verlof en zoon ging daarom gewoon naar de gastouder. Heerlijk wat er dan gedaan kan worden in een vrije dag. Hij zocht alles uit in garage en blokhut. De blokhut was de afgelopen maanden een makkelijke opslagplaats voor rommel. Rommel voor de stort en die is hier zo beperkt open én duur, dat man nou niet direct gemotiveerd was.

Zoals jullie vast weten werk ik bij een autobedrijf. Man mocht daar vrijdag het oude ijzer wegbrengen, dit scheelde al een hoop ruimte in de blokhut. Op zaterdagochtend ging hij naar de stort met een auto vol, net zoals een heleboel anderen uit ons dorp. Uiteindelijk dus een lange zit, €50,- armer maar wel een opgeruimde blokhut rijker! Eerder ruimden we ook al de zolder op, ik geloof dat het einde van het daadwerkelijke uitzoeken in zicht is.

Qua verkopen ging het afgelopen maand ook niet slecht. Ik blogde natuurlijk al over onze klapper; de verkoop van de motor van man. Er komt wel een nieuwe motor, maar in de tussentijd sparen we kosten voor verzekering en wegenbelasting uit. Voor de motor kregen we €2.600,-.

Verder verkocht ik nog o.a. een sportshirt, een lunchtrommel, een pet en een aantal boeken. Onze totale verkoopopbrengsten kwamen op €2.638,15. Dit is in zijn geheel naar de spaarrekening gegaan. Daar heb ik het opgesplitst in spaarpotjes voor de buffer en motor. In mijn Excel-bestand houd ik overzicht hoeveel er gereserveerd is voor elk doel.

Nu heb ik alleen nog twijfel over een wel of niet te verkopen trouwjurk. Het is nu bijna vijf jaar geleden dat wij getrouwd zijn en hoewel ik hem prachtig vind vraag ik me af of ik hem überhaupt nog pas en een keer aan ga doen of tentoon ga stellen. In die bijna vijf jaar is hij nog niet van zolder afgekomen, alleen om te verhuizen.

Hebben jullie hier nog ideeën over? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Lekker bezig! Ik heb mijn trouwjurk afgelopen jaar ook te koop gehad maar op 1 niet serieuze reactie na geen reacties. Nu weet ik niet wat ik er dan wel mee moet.
    Ben benieuwd wat je besluit er mee te doen en of eventuele verkoop lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lastig zeg! Hij ligt niet in de weg ofzo, maar toch. Ik denk er nog eens over na.

      Verwijderen
  2. Je zou er nog een aantal foto's van kunnen maken voordat je afscheid neemt? Of hem laten omtoveren in iets anders?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat zeker! Het was toch een heel bijzondere dag. Ik heb er weleens over nagedacht om er een quilt (lappendeken) van te laten maken, samen met het pak van man. Maar ja, gebruik je die dan wel? Lastig, lastig ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.