Toilet aankleden

In onze koopwoning hebben we een nieuw toilet geplaatst en de keuken hebben we gerenoveerd. Allebei prachtig geworden en echt naar tevredenheid. Vrienden verbouwden ook het huis en kregen een nieuwe badkamer, toilet en keuken, alles keurig afgestyled. Hetzelfde geldt voor een ander bevriend stel.

Nog nooit dacht ik eraan om een toilet of badkamer leuk 'aan te kleden'. Keuken en badkamer vind ik zelf niet echt van toepassing hier. Het aanrechtblad is nu qua grootte precies goed, met spullen erop wordt het te krap en vind ik het al snel rommelig. De badkamer is de allereerste badkamer, hij is functioneel en schoon, maar mooi? Nee, dus ook niet noodzakelijk om het op te kalefateren.

Het toilet leek me echter wel leuk om hier nog een iets mooiere ruimte van te maken. Ik besloot om met een budget van €15,- (van de verkopen via Marktplaats) een mandje te kopen voor de wc-rollen en nog en paar leuke vaasjes met nep-blad. Daarnaast had ik nog een aantal bollen wol liggen. Normaal gesproken gebruik ik deze wol voor het haken van babydekens om weg te geven als kraamcadeau. Deze bollen zijn helaas niet meer verkrijgbaar en ik had er niet genoeg om er een volledige deken van te kunnen maken.

Ik besloot om 'vaat'doekjes te gaan haken, wat een leuk project! Inmiddels heb ik er tien klaar en liggen er in de keuken en in het toilet nu echt mooie doekjes om het aanrecht en de wasbak af te nemen. Voor het echt schoonmaakwerk grijpen we natuurlijk gewoon naar de degelijke gele doeken. Het toilet is in ieder geval klaar voor de te ontvangen kraamvisite, weer een rustiger gevoel voor de komende bevalling.

Na het zien van de doekjes werd er al een handdoekje besteld, heb ik gelijk weer invulling van mijn vrije dagen!

Hebben jullie de functionele ruimtes in huis een beetje aangekleed? Of zien jullie daar het nut niet van in? Ik hoor graag van jullie!


Reacties

  1. nee. ja een klein beejte idd.. met wat gekregen spullen ;) mandjes met daarin wat spullen uit t zicht ;) (menstruatiecup, makeup, nog wat oud maandverband, handdoekjes etc) en 2 windlichten die ik in huis niet meer kwijt kon maar ook niet weg wou gooien omdat ik ze wel heel erg mooi vind. badkamer is ook verder niets aan gedaan. staat vol met functionele spullen meer niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk een beetje hetzelfde idee dus ;-) Misschien als de badkamer vernieuwd is, maar dat is verre toekomstmuziek.

      Verwijderen
  2. Nou ben ik wel benieuwd naar je toilet zeg! Heb je er foto's van? Komen die nog op je blog?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.