Opruimen in april

De verkopen via Marktplaats en Facebook gaan gestaag door. Iedere maand zorgt dit toch voor een extra spaarbedrag en een iets minder volle woning! Afgelopen maand verkocht ik in totaal voor €259,00. Deels ging het naar de spaarrekening, maar ook betaalden we er een aantal cadeautjes, de kapper, het aankleden van het toilet en boodschappen van.

Dit was de opbrengst voor de verkoop van;
- Een decoratieve schaal €3,00
- Twee opbergblikken €4,00
- Kaarsje met sentence blokjes €4,00
- 13 boeken van Jill Mansell €13,00
- Babyzonnebril €7,00
- Twee flessen Zwitsal €2,00
- Difrax fles €1,00
- Twee fietsshirts (nog van schoonzus) €15,00
- GPS-antenne €5,00
- Computer met allerlei toebehoren €180,00
- Twee computerkasten €25,-

In totaal verlieten dus 27 items ons huis! Bij de computer ging heel wat meer weg, maar laten we het maar gewoon op 1 item houden. Ik lees wel eens over uitdagingen dat er iedere week een bepaald aantal spullen het huis moeten verlaten. Persoonlijk vind ik dat te veel moeite en doe ik het lekker op mijn eigen tempo. Afgelopen maand zijn er ook veel artikelen in de vuilniszak verdwenen of ik gaf ze weg. Onder andere bergen spaarzegels van supermarkten, tijdschriften en handdoekjes. Hier maakte ik anderen weer blij mee. Momenteel is afscheid nemen heel gemakkelijk voor me, zal waarschijnlijk met de opruimdrift te maken hebben.

Hoe gaan de verkopen via Marktplaats voor jullie? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Mooi Bedrag heb je verdiend. Ik geef bij voorkeur dingen weg. Soms heel soms doe ik iets weg via een lokale FB groep. Dan zie je er nog een gezicht bij. Een poosje geleden een grasmaaier en trimmer weggedaan en die kopers bleven maar zeuren na de koop (niet kapot oid). Of dat kopers na dagen overleg gewoon niet op komen dagen. Misschien ligt het aan Amsterdam hoor. Nee niet gek op marktplaats. De "oude" laptop van man ging naar een neefje. De babyspullen van de kinderen naar mijn schoonzusjes. Kleding naar een vriendin. Boeken naar een winkeltje bij een verzorging/verpleeghuis. Alleen fietsen verkoop ik altijd wel via via of via de vraag en aanbod groep van mijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook echt hele wisselende resultaten. De ene keer veel reacties en mensen die zich aan de afspraak houden. Soms valt er juist geen afspraak te maken. Ik heb een soort stelregel. Ik zet het een aantal keren te koop (op Marktplaats mag je verlengen) als het dan niet weg is wordt het gratis ophalen of gaat het naar de kringloop.

      Verwijderen
  2. Wat heb je lekker veel verdiend via marktplaats zeg! Dat lukt mij helaas nooit.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik merk dat ik door mijn verlof meer tijd en moeite neem, dat scheelt zeker. Normaal kan ik niet zoveel investeren.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.