Noodzaak november

Deze maand kwamen er weer noodzakelijke uitgaven voorbij. Bij deze uitgaven probeer ik altijd te zoeken naar een manier om de kosten te beperken.

Afgelopen maand ging onze afstandsbediening kapot. Helaas geen aanbieding te vinden en geen mogelijkheid om af te wachten, want geen afstandsbediening is geen televisie en dat missen we dan toch wel. Ik betaalde €23,-, verzending was dan wel weer gratis.

Ik was ook al enige tijd op zoek naar snowboots voor oudste zoon. Ik deed eerder een oproep op de Facebook pagina en kreeg daar helaas geen reacties. Met de snowboots in mijn achterhoofd liep ik de kringloopwinkel binnen, daar kocht ik een paar voor €3,50. Verder niets gekocht daar.

Er moesten cadeautjes aangeschaft worden voor verjaardagen. Met een vriendin ga ik naar een Pannekoekenbakker. Ik heb hiervoor een spaarkaart voor tweede pannenkoek gratis.

Via een enquĂȘte site verdiende ik een Bol.com bon en hierdoor kostte het Lego cadeau voor ons neefje nog maar €4,95. Ook hierbij was verzending gratis.

Het cadeau voor de trouwdagen van onze beide ouders delen we qua kosten met broers en zussen. Het cadeau voor mijn ouders valt onder de noemer 'tijd voor elkaar'. Hier blogde ik eerder al over. We gaan namelijk uit eten op onze kosten. Lang geleden dat we alleen met volwassenen waren. We zijn dan in verhouding goedkoper uit dan wanneer ik los een cadeau zou kopen.

Verder kocht ik postzegels en losten we opnieuw €250,- af op de lening bij (schoon) ouders. Ook een van de katten mocht op bezoek bij de dierenarts voor de jaarlijkse controle. We hadden de afspraak al iets uitgesteld. Hier rekenden we €41,20 af.

Heb jij nog noodzakelijke uitgaven gedaan?

Reacties