Op naar een koophuis

Mijn hobby's zijn lezen, haken en naaien. Sinds ongeveer 2,5 jaar, zolang als ik getrouwd ben, heb ik er een nieuwe hobby bij. Onze financiĆ«n! Ik houd sinds april 2015 alle uitgaven bij in een Excel bestand op mijn One Drive bij mijn Hotmail account. Zo kan ik het overal inzien en aanpassen en weet ik altijd waar ik aan toe ben.

Ik zal me even voorstellen, ik ben 26 jaar en getrouwd met mijn man, 27 jaar. In september 2013 zijn we getrouwd en vanaf dat moment wonen we samen in een huurhuis. Het huis dat we huren is van het bedrijf van mijn schoonouders waar mijn man ook medewerker is. We huren het dan ook tegen een gereduceerd tarief. Al snel zijn er drie katten bijgekomen en sinds september 2015 hebben we ook een zoontje mogen verwelkomen. Dagelijks ben ik bezig met onze inkomsten, uitgaven en mogelijkheden om te sparen. We willen beiden graag een koophuis, een zekerheid voor de toekomst waar we op willen aflossen om zo op hogere leeftijd lagere woonlasten te hebben. Momenteel weten we wat we kunnen lenen en zijn we in ons huidige dorp aan het kijken voor een ander huis. We hebben allebei wat eisen en willen dan ook in de tussentijd ons eigen vermogen laten groeien om eventueel een prijsklasse hoger te kunnen gaan kijken. Of om in ieder geval een zo laag mogelijke hypotheek te hoeven nemen.

Op dit blog wil ik graag mijn ervaringen met het consuminderen en het traject naar het kopen van een huis met jullie delen.

Reacties

  1. Leuk, een nieuwe blog. Ik heb even alles teruggelezen op deze regenachtige zondagmorgen. Door je reactie bij het rijke wijf zag ik je blog. Ik ga je volgen en zet je op mijn leeslijst. Veel plezier met alles en hopelijk wordt de spaarpot flink gevuld en kunnen jullie een lage hypotheek afsluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke reactie! We gaan de goede kant op en houden je op de hoogte ;-). Lief dat je ons gaat volgen, doen wij ook! Fijne dag

      Verwijderen
  2. Leuk, ik ken je nog niet maar zag wel wat interessante blogjes. Zelf blog ik ook, over financiƫn, besparen, kinderen en mijn Moestuinproject. Succes met sparen!
    Wat voor werk doe je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom! One 2 follow dus, ik zal zo eens komen neuzen bij je. Ik werk 24 uur als receptioniste bij een autobedrijf. :-)

      Verwijderen
  3. Hi 'Op naar een koophuis'
    Via Google belandde ik op je website.
    Mijn naam is RenƩe Lamboo-Kooij en ik ben freelance journaliste, onder andere voor tijdschrift Flair. Hiervoor schrijf ik de rubriek Waar Doet Ze Van, over de financien van vrouwen in de doelgroep. Over wat er binnenkomt en wat er weer uitgaat, etc. Het is anoniem, dus geven we iedereen die meedoet een alternatieve voornaam. Ik zou jou willen vragen of je het leuk vindt om mee te werken aan deze rubriek?
    Hoor graag van je.
    Groeten, RenƩe Lamboo-Kooij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo RenƩe, mijn excuses, ik schrijf graag maar ik ben wat minder actief met het lezen van mijn mail.. Mocht u nog interesse hebben,dan heb ik deze ook! Groetjes!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.