Doorgaan naar hoofdcontent

Pech

Waren we zo goed op weg met onze buffer, komen er toch onverwachte kosten om de hoek kijken. Op mijn werk liet ik mijn nieuwe - van Sinterklaas gekregen - telefoon vallen. In zijn hoesje en hij viel in eerste instantie op mijn voet waarna hij op de tegels viel. Mijn scherm was amper te lezen door de vele barsten, dus vervanging noodzakelijk.

Bij een officiĆ«le reparateur zijn de kosten €130,-. Reden voor mij om nog even verder te kijken. De telefoon kostte bij aanschaf - even nagevraagd bij Sinterklaas - €185,-.

Ik heb wat rondgevraagd in onze vriendengroep en zo kregen we de gegevens van een man die een dorp verderop woont. Deze meneer rekent €30,-. Mijn telefoon is twee dagen weggeweest en werkt weer als een zonnetje! Het leek ons dat we de gok wel konden wagen, fit bespaarde ons maarliefst €100,-.

Enige kosten die er nu gemaakt moeten worden zijn de kosten voor een nieuw hoesje. Hebben jullie nog tips? Of zijn jullie zo zuinig dat een hoesje niet nodig is? ;-) ;-) Ik hoor graag van jullie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.

Schuldenvrij!

Nou ja, niet helemaal. We hebben natuurlijk nog de hypotheek. Maar sinds gisteren zijn we schuldenvrij bij onze schoonouders!

Naar aanleiding van een tip van Mom4life heb ik besloten om mijn gegevens bij de belastingdienst ten goede van de kinderopvangtoeslag aan te passen. Ik moest twee jaar achter elkaar terug betalen. Dit jaar gaf ik beduidend minder uren op.

Vorige week kreeg ik de jaaropgave per mail binnen. Hierin stond vermeld dat ik voor 1 mei contact op moest nemen indien er te weinig uren opgegeven waren.

En zo stond er gisteren opeens bijna €1.900,- op mijn rekening! Met nog €1.250,- af te lossen bij schoonouders besloten we dit bedrag gelijk over te maken en de rest over te maken naar de spaarrekening.

Een heerlijk gevoel. Op naar het aflossen op de hypotheek. Een mail met een aantal vragen is al verzonden naar de hypotheekverstrekker. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt, ik houd jullie uiteraard op de hoogte.