Zoogcompressen

Voordat je bevalt krijg je verschillende lijsten met wat je nodig zou kunnen hebben voor de baby. Veel tijdelijk te gebruiken spullen hebben wij kunnen lenen uit onze directe omgeving. Dit heeft ons zeker heel veel geld gescheeld. Wanneer je besluit om borstvoeding te gaan geven heb je toch (voor mij) verrassend veel kosten.

Flesjes, bewaarbakjes, kolf, koeltas, ijsklontjeszakjes, voedingsbeha's en zoogcompressen. Wij konden de kolf en toebehoren lenen en bespaarden hiermee al €200,- doordat we deze niet aan hoefden te schaffen. Waar ik al veel over gehoord had waren wasbare zoogcompressen. Ik heb er destijds veel over gelezen op Internet en heb besloten om ze aan te schaffen. Ik heb ze van het merk Medela en betaalde €10,39 per twee paar via Bol.com. Ik kocht vier pakjes dus acht paar.

Bij aanschaf zijn de compressen best een uitgave.  Heb ik er op bespaard? Nee, dat niet. Voordelen vind ik wel dat ze met elke was mee kunnen. Ik stop ze in een waszakje zodat ik ze niet kwijt raak. Ik grijp nooit mis, ik heb altijd een voorraad schone liggen. Ze drogen ontzettend snel dus zijn zo weer te gebruiken mocht de schone voorraad toch op zijn. Verder tekenen ze minder in mijn beha onder mijn T-shirt en zijn we milieutechnisch goed bezig! Ze blijven goed in de was en ik ben er van overtuigd dat ik ze nog lange tijd kan gebruiken. Ik denk dan ook dat ik bij een volgende borstvoeding periode mijn geld er wel uit ga halen. Al met al heb ik geen spijt van mijn keuze.

Voor diegene die ook borstvoeding geven of hebben gegeven, gebruiken jullie wegwerp of wasbare? Heb je wasbare overwogen en waarom heb je er wel of niet voor gekozen? Ik hoor graag van jullie!

Reacties