€5.000,- op de spaarrekening

Afgelopen zondag hebben we een, door mij, zeer gekoesterde mijlpaal behaald op onze spaarrekening! Namelijk de grens van €5.000,-. Dit komt natuurlijk door de verkoop van de motor vorige week, maar toch, een heel mooi bedrag! Een nieuwe motor zal er in de toekomst zeker komen. Aangezien man hiervoor wil sparen zal het bedrag eerst nog op moeten lopen voordat er weer een groot bedrag afgehaald wordt.

Nu is het zo dat een klein deel van dit bedrag als buffer gereserveerd is. Dit bedrag willen we dus graag verhogen. Man gaat sparen voor de motor door zijn overuren uit te laten betalen. Daarnaast zal alles wat door hem verkocht wordt op Marktplaats ook naar de motor gaan. Eventuele fooi maak ik ook meteen over.

De buffer wordt aangevuld met maandelijks spaargeld, verkopen op Marktplaats door mijzelf en extra inkomsten via bijvoorbeeld Euroclix. Ik moet nog een paar clix voor uitbetaling van €25,- maar ik ga proberen om me in te houden tot de €70,-. Ik ben benieuwd of het lukt, haha.

Komende maand is financieel gezien een goede maand. Door mijn verlof zal de auto een stuk minder gebruikt worden en daarnaast gaat zoon een heel aantal uren minder naar de opvang. Wanneer we ons loon ontvangen, vandaag of morgen, zal dan ook €300,- meteen doorgesluisd worden naar de spaarrekening.

Hoe gaat het sparen bij jullie? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. gefeliciteerd, zeker een mooie mijlpaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn mooie stappen. Een goede buffer geeft rust.
    Wij hadden ook een mooie maand. Ik verkocht begin maart mijn Twingo van 7 jaar oud en kreeg EUR 900 meer dan waar ik mee gerekend had. Het hele bedrag ging naar de spaarrekening. De buffer heb ik staan bij een andere bank en die is alleen voor financiële nood. We zijn flink aan het sparen. Het houtwerk aan ons huis moet vervangen worden. Daarna natuurlijk schilderen. Dit jaar willen we een nieuwe badkamer en wc. Ook de cv ketel is aan vervanging toe. Ook gaan we een weekend naar vrienden in Spanje en in de zomervakantie naar Griekenland. We kunnen niet zelf verbouwen, zelf dus flink sparen. Op vakantie gaan we van ons vakantiegeld.
    Overigens staat het volgende spaardoel al weer op de agenda. Een nieuwe keuken en nieuwe vloer/schilderen. Dat heeft geen haast maar komt wel in zicht.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een hele lijst! Fijn dat de verkoop zo goed gegaan is, dat zijn nog eens leuke meevallers! Succes met sparen en een fijn vooruitzicht, die vakanties.

      Verwijderen
  3. Ben blij dat ik geen partner heb met een motorhobby. Wat een weggegooid geld zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor deze leuke reactie! Iedereen heeft toch hobby's, het moet wel leuk blijven in het leven. ;-)

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd met je mijlpaal. Als ik je een advies mag geven. Zet je buffer op een spaarrekening en het sparen voor de motor op een andere. Dan heb je overzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Ik heb een Excelbestand waar ik de bedragen splits per doel. Werkt voor mij goed.

      Verwijderen
  5. Ik heb ook sinds kort 5000,00 euro gespaard! Mooi bedrag hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat je je doel hebt gehaald! Dat geeft gemoedsrust, zo'n buffertje.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.