Hergebruik en reparatie

Hier in huis repareren en hergebruiken we best veel. Man werkt regelmatig met materiaal wat hij hergebruikt. Zo werkte onze garagedeur niet goed en heeft hij met katrollen en gewicht ervoor gezorgd dat het weer functioneert. Allemaal van materiaal wat we nog hadden liggen.

Twee maanden terug hebben man en moeder zo'n beetje heel het huis behangen. Op iedere kamer zit een behang met een motief, wat zorgt voor aardig wat overschot. En dat is al heel handig gebleken. Ik pakte er al een aantal cadeaus mee in en in onze keuken hebben we een kastje met een glazen deur. Het kastje is een rommelkastje en dus besloot ik om het glas aan de binnenzijde af te plakken met behang. Een leuke (tijdelijke) oplossing. Voorlopig hoef ik geen inpakpapier aan te schaffen.

We gebruiken geen vuilniszakken voor de kleine prullenbakken maar groente zakken van de Albert Heijn. Broodzakken functioneren prima als broodtrommel. Voor de kattenbak resten gebruiken we luierzakken die we gratis op mogen halen.

Ik kocht vorige week schoenpoets en mijn ietwat versleten laarsjes kunnen weer even mee. Mijn sandalen staan voor reparatie op de planning na de zomer. Zolen vervangen en voetbed vastlijmen, zo kan ik er hopelijk nog een zomer mee doen. Voor €40,- liet ik de ritsen vervangen van twee broeken en een vest. Kocht ik nieuwe dan was ik een stuk duurder uit geweest.

Daarnaast controleer ik iedere keer als ik de was doe de sokken en het ondergoed. Indien nodig repareer ik ze. Dit heeft ons al heel wat bespaard.

Waarschijnlijk allemaal al bekend, maar misschien heb je juist nog tips voor mij? Ik hoor graag van jullie.

Reacties