Afvalrace

Jarenlang heb ik op een middelbare school gezeten die op 11 kilometer afstand van mijn woonplaats lag. Iedere schooldag fietste ik de 22 kilometer, zodra ik daarmee stopte omdat ik naar het HBO ging vlogen de kilo's er aan. Door niet meer dagelijks te bewegen - ik nam de bus in plaats van de fiets - is mijn figuur best veranderd.

Toen ik jonger was schaamde ik me er vaak voor, grote borsten en een dikke buik. Toen ik wat ouder werd en een vaste relatie had kreeg ik zelfvertrouwen door mijn man. Ondanks de extra kilo's vind hij me mooi. Met de zwangerschap kwam ik nauwelijks aan en na twee maanden zat ik ook weer op het gewicht van voor de zwangerschap. Waar ik me nu wel gigantisch aan stoor is mijn slappe buik. Waarschijnlijk heel herkenbaar voor andere vrouwen met kinderen. Nu ik dit blog begonnen ben leek het me een mooie stimulans om jullie op de hoogte te houden. Zo ben ik er bewust mee bezig.

Afgelopen week stond ik weer op de weegschaal en was ik opnieuw twee kilo kwijt. Dit komt door alleen al minder te snoepen. Een direct gevolg van ons nieuw ingestelde boodschappenbudget van €40,- per week. Om aan dit budget te kunnen voldoen worden er minder koekjes, snoepjes en chips gekocht en wordt dit dus ook veel minder door ons gegeten.

Op maandag heb ik mezelf gewogen, mijn gewicht op dat moment: 92,5 kg. Met een lengte van 1,71 meter en een leeftijd van 26 betekend dit dat ik ernstig overgewicht en een BMI van 31,6 heb. Iedere maandagochtend wil ik gaan wegen en een keer in de maand wil ik jullie een update geven over het verloop van het afvallen. Op naar minder kilo's en een gezondere levensstijl. Supporteren jullie me?

Hebben of hadden jullie te maken met overwicht? Wat hebben jullie er aan gedaan of mis(te) je net zoals ik de motivatie? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik ga je zeker steunen. Goed van je, de eerste twee kilo's zijn eraf.
    Nee, gelukkig heb ik niet te maken met overgewicht. Ook niet door de zwangerschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn! Een stok achter de deur kan ik wel gebruiken. Ik houd je op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook weer begonnen afgelopen week en heb er inmiddels 2,2 kilo af. Lees eens een boek van Mieke Kosters, haar idee over diëten staat me heel erg aan. Geen weekmenu's en wel de dingen eten die je echt lekker vind.
    Ik wil er graag 15 kg. Afhebben.. Ook een hele uitdaging dus! Nu dus nog 13 te gaan. Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen? Je mag me ook een mailtje sturen als je dat leuk vind. Gezinsleven @ gmail. Com zet m op hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke reactie! Ik ga je van het weekend mailen. Je bent ook goed bezig dan. Nog nooit van Mieke Kosters gehoord, maar ik zal eens een kijkje nemen want ik ben eigenlijk nooit zo van het diëten.

      Verwijderen
  4. Succes!
    Bij mij is er ook een beetje blijven plakken na de zwangerschappen. Gelukkig niet heel veel, maar nu wel een beetje in de 'gevarenzone' en zwaarder dan ik fijn vind. Ik sport weer meer, en probeer meer te bewegen in het dagelijks leven (vaker fietsen bijv).
    Goed bezig hoor! En leuk om je updates mee te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Jij bent dus ook goed bezig. Het sluipt er zo snel in. Bankhangen en snoepen omdat je weinig energie hebt. Helemaal verkeerd natuurlijk. Jij ook succes!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.