Over de datum

Sinds ik een weekmenu heb gaat er hier nauwelijks iets over de datum. Toch blijkt er nog wel eens iets tussendoor te glippen.

Laatst wilde ik vier liter tomatensoep maken, de gehaktballen waren gedraaid door man. De laatste vermicelli stond ook klaar, net zoals een aantal bouillon blokjes. De zakjes poeder die ik gebruikte zaten in een voorraadpot en ik weet ook echt de houdbaarheidsdatum niet. Man was ziek, hij had keelontsteking, dus hij had geen smaak en ook rook hij niets. Toen de soep klaar was smaakte hij toch wel erg raar en hebben we besloten om het weg te doen. Zo zonde! Ik hoopte dit ook te voorkomen, maar ik merk toch wel dat ik net wat vaker een blik moet werpen in de voorraadkast.

Bij fruit en groente in de groenten lade in de koelkast moet ik ook altijd wel opletten. Paprika's koop ik vaak als stoplicht en ook witlof wordt gekocht per drie. Wanneer deze iets langer liggen gaan deze al snel rotten. Witlof probeer ik zo snel mogelijk te eten, paprika's snijd ik van te voren al in stukjes. Op deze manier kan ik ze langer bewaren.

Gaat er bij jullie weleens iets over de datum? Of heb je nu een ritme en ben je zodanig georganiseerd dat het nauwelijks meer voorkomt? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Weinig, soms zit er wel eens een rotte appel, peer oid in de verpakking die we kopen in de winkel. Toevallig vanmorgen de bloemkool soep door gespoeld omdat ik te veel had gemaakt, na 4 dagen was deze niet lekker meer. Les voor mij, volgende keer of minder maken, of eerder een portie in de vriezer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Je bent dan in ieder geval al op de goede weg als je ook zo zelden iets weg hoeft te gooien.

      Verwijderen
  2. paprika's op de markt kopen, schoonmaken en in stukjes snijden dan de vriezer in zo bespaar je flink

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een idee,maar gesneden in de koelkast bevalt me goed. Naar de markt gaan betekend dat ik mijn routine aan moet passen terwijl het nu zo lekker loopt. 😊 Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.