Babykleding

Zoon groeit hard, hij is nu ruim zeven maanden en eet met onze pot mee.  Een leuke fase met veel interactie en groei. Het gaat wel erg hard, heel cliché want zegt iedere moeder dit niet?

Hij draagt nu maatje 68 en zal binnenkort naar maatje 74 gaan. Veel kleertjes in maat 68 hebben we gekregen, ik hoefde dus maar weinig aan te schaffen. Ik kocht alleen maar rompers met lange mouwen bij.

Voor maat 74 is dit een ander verhaal, ik kocht vorige week al een zomerjasje bij de Zeeman voor €9.00,-. Ik zal nog meer kleding aan moeten schaffen.  Mijn vraag aan jullie; waar vind je leuke betaalbare kleding voor een jongen? Hebben jullie tips? Ik had in kleinere maatjes een paar shirtjes van de Zeeman waarbij de naad al snel losliet, dit gebeurde ook bij de rompers die ik bij de Hema kocht. Toch zonde, is weer extra werk om te repareren en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Wat ik ook graag wil weten; waar halen jullie goede sokken vandaan die niet afzakken? Ik merk dat ik bij de sokken van bijvoorbeeld Noppies geen last heb maar met sokjes van de Hema ben ik heel de tijd sokken aan het rapen.

Bij deze alvast bedankt voor jullie tips!



Reacties

  1. Bij de H&M hebben ze leuke betaalbare babykleding.. en van behoorlijke kwaliteit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Zit hier niet in de buurt dus zou dan online moeten bestellen. Eens kijken wat er dan aan kosten bijkomt.

      Verwijderen
  2. Inderdaad, ik shop sowieso graag online en vaak via H&M (maak een account aan, dan krijg je een melding als het gratis verzenden is en bij andere aanbiedingen). Bij de Wibra, Zeeman en Primark ook leuk spul. Al blijft voor mij wel waar dat goedkoop uiteindelijk wel duurkoop is. Kleding bij goedkope zaken is toch vaak minder mooi afgewerkt en wat sneller verwassen. Maar ach, hij hoeft er geen jaren mee te doen ;-). H&M is ietsje duurder dan bijv. Zeeman maar echt betere kwaliteit. Zara staat bekend als duur maar valt ook erg mee. Vind ik qua mode stuk leuker (maar dat moet je belangrijk vinden...).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dé beste stokjes haal je wat mij betreft bij de Kruidvat! Die van Bambino zijn super, niet duur en blijven hier heel goed zitten.

      Verwijderen
    2. Stokjes = sokjes (grrrrrr... automatisch woordenboek :-)

      Verwijderen
    3. Haha die spellingcontrole verwens ik ook weleens. 😁 Bedankt voor je tip wat betreft de sokjes,gisteren naar een Kruidvat in de buurt geweest maar nu hebben ze de sokjes niet standaard op voorraad. Toen toch maar bij de zeeman gekocht omdat we ze wel echt nodig hadden. Ik zal eens bij H&M kijken voor de grotere maten. Deze korte tijd maar even de goedkopere kleertjes, gisteren drie voor vijf bij de Zeeman. Dank je voor je reacties!

      Verwijderen
  3. Kniekousen, werkt beter dan sokken. Vond kniekousen van de hema best fijn. Handig wel, meisjes. Die trek je makkelijker een maillot aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kijk voor 2hands kleding op facebooksites of marktplaats vaak gratis of een klein prijsje. ik koop nauwelijks iets van kleding voor mijn zoons en ze zien er super uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou inderdaad ook marktplaats of zo aanraden. Daar kan je zoeken op 'kleding pakket 74' en zo voor weinig geld weer wat scoren. Of gewoon zelf langs de kringloop als er een goede in de buurt is.

      Verwijderen
    2. Dank jullie wel voor de tip! Kledingpakketten vind ik toch wat lastig. Ik heb ervaren dat er weleens wat tussen zit wat je smaak niet is, of zelfs niet de juiste maat..

      Verwijderen
    3. Dat klopt maar die drie kledingstukken die je niet leuk vindt, bewaar je gewoon om weg te geven en je bent gewoon alsnog duurder uit. Het is echt zonde van je geld om kinderkleding nieuw te kopen en besef dat goedkope kinderkleding door kinderen gemaakt is! Ik ben zelf moeder, ik sponsor de kledingwinkels die daaraan bijdragen liever niet.

      Er zijn ook overal tweedehands markten voor kinderkleding.

      Verwijderen
    4. Daar heb je ook weer gelijk in. Ik heb me ook voorgenomen om op rommelmarkten en dergelijke voor kleding te kijken. Valt alleen tegen, het meeste is op zaterdag en dan werk ik. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  5. Ik vind de babykleding van de Zeeman altijd schattig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is ook zeker schattig! Ik haalde er gisteren de benodigde kleding ;-). Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  6. Sokjes van kruitvat bambino heten ze geloof ik zijn ook goed. Ik zou kijken op facebook groepen in je buurt voor leuke kleding. In deze maat lukt dat nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je tip over de sokjes. Bij onze kruidvat hadden ze alleen niet standaard op voorraad. Maar een keer mee bestellen met de luiers. Hier heb ik nu alleen een mega voorraad van. :'-)

      Verwijderen
  7. Ken je krijgdekleertjes al? Je kan er zowel pakketten online afnemen als "shoppen" bij lokale ruilpunten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee nog nooit van gehoord! Dat zal ik eens googelen. Bedankt!

      Verwijderen
  8. Ik weet niet of je tweedehands ziet zitten?
    Zondag op een markt geweest waar heel veel echt nog mooie babykleding verkocht werd voor vaak 50 cent of 1 euro!
    De kruidvat sokken zitten goed en blijven goed.
    Prijs is prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna alles wat zoon draagt is tweedehands. We hebben een wasmachine ;-). Bedankt voor de tip. Ik moet daar toch eens meer op gaan letten, marktjes in de buurt.

      Verwijderen
  9. Noppies stokjes gaan idd niet uit, was ook mijn ervaring. Kleding via Mp heb ik geen goede ervaringen mee. Ik ga twee keer per jaar naar een goede kinderkleding waar ik vaak leuke dingen vindt. Of toeslaan tijdens de opruiming!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Ik heb me voorgenomen om inderdaad zulke markten af te gaan. Tot nu toe nog geen succes omdat ze veelal op zaterdag zijn. Gelukkig valt het nog mee wat ik bij moet halen. Ik zag al wel dat voor maatje 80 ook al een heel aantal binnen was.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.