Buffer #2

Een aantal berichten terug besteedde ik aandacht aan onze spaarrekeningen. Ik vertelde dat we drie spaarrekeningen hebben, een van mij, een van mijn man en een voor de zoon. Ons spaardoel voor de buffer (rekening man) stond op €5.000,-, dit hebben we inmiddels gehaald.

Door het zo snel bereiken van het gewenste bedrag en de vele reacties op het blogbericht hebben we besloten om een nieuw doel te stellen. We hopen over vier maanden €10.000,- op deze rekening te hebben. Het huidige saldo is €6.400. Per maand zullen we dus €900,- (3600/4) moeten sparen om dit te bereiken. Eind juli is hopelijk dit bedrag gehaald, geheel door een deel van het inkomen van mijn man apart te zetten. In juni ontvangen we ook beide nog vakantiegeld, dus het is een realistisch doel.

Ik spaar verder op mijn eigen rekening. Het geld op mijn spaarrekening is specifiek voor de aankoop van een huis. Deze maand hebben we veel lasten en kan ik eenmalig geen geld apart zetten. Mijn saldo is nu (om en nabij) €2.400,-.

Hebben jullie ook verschillende spaarrekeningen? En stellen jullie ook steeds het spaardoel bij? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. wat leuk om te lezen, ik zag vandaag voor t eerst pas je blog. wij zijn jaren geleden begonnen met sparen.. gekke is dat we meer overhielden nu we kinderen hebben dan ervoor.. ;) maar door overzicht zagen we al snel dat we goed sparen.. elke maand wisselend inkomen man door overuren en ik als gastouder omdat ik gewoon per gewerkt uur betaald krijg en dat is elke maand anders.. man had ook nog eens 4 wekelijks loon.. dus alles in de administratie drastisch verandert.. inkomsten gelijk naar een spaarrekening, gekoppeld aan de betaalrekening, 1e van de maand een maandbedrag terug naar de betaalrekening voor vaste lasten, boodschappen, overige uitgaven. extra uitgaven haalden we van de spaarrekening. paar jaar terug een flink bedrag overgeboekt naar een ohra spaarrekening en daar verder gaan sparen, toen nog met 5% rente.. wat al snel daalde helaas..... ;)
    dankzij het vele sparen en t vele werken, hebben we dit jaar een huis kunnen kopen. uiteraard neit van alleen spaargeld ;) maar door het spaargeld konden we een huis kopen waar veel aan opgeknapt moet worden, dit zou anders niet mogelijk zijn. het huis zelf is verkocht via de bank, dus executieverkoop. hierdoor is onze hypotheek minder dan het taxatiebedrag en beginnen we dus met overwaarde ;) ook erg fijn. en ooit natuurlijk beginnen met extra aflossen, maar eerst het huis nog verder naar onze zin maken.. volgende week zaterdag verhuizen.. spannend.

    maar leuk en herkenbaar om te lezen dat jullie dus ook voor een huis sparen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou wat leuk zeg! Gefeliciteerd met jullie huis! Klinkt herkenbaar, wij zouden ook graag een klushuis kopen. Dat is inderdaad ook de reden dat we daar specifiek voor sparen. Aflossen is dan ook een toekomstdroom, eerst huis naar ons zin en dan daarmee aan de slag. We houden de markt nu goed in de gaten, het kan snel gaan maar ook nog wat jaren duren. In de tussentijd sparen we door. Bedankt voor je reactie! Succes met verhuizen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.