Opname

Geen geldopname maar een ziekenhuisopname. Man heeft een hartafwijking en heeft hiervoor preventief een ICD. De afwijking die man heeft is het ontbreken van een gen wat er voor zorgt dat wanneer het hart op hol slaat er een seintje naar de hersenen gaat waarna er door het lichaam zelf ingegrepen wordt om het hart weer rustiger te laten kloppen. Sorry voor de lange zin ;-). Zeven jaar geleden overleed mijn zwager aan dezelfde hartafwijking, hierna zijn ze erachter gekomen dat man ook een gen mistte.

Na ruim 6 jaar is de batterij leeg en moet het apparaatje vervangen worden. Op 29 april is het zover, de operatie wordt uitgevoerd en hij moet een nacht in het ziekenhuis verblijven. Op de dag zelf ben ik vrij en kan ik met hem mee, de dag erna (de zaterdag) is voor mij ook een werkdag en kan ik helaas niet vrij nemen. Mijn schoonouders zullen hem dan ook op moeten halen uit het ziekenhuis. Zoon verblijft afwisselend bij (schoon)ouders en zus. Een prettig idee dat hij opgevangen wordt, hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

De ingreep is niet zo heel groot, maar het blijft toch spannend. Zowel voor hem als voor mij. De afspraak zou oorspronkelijk ingepland worden voor eind maart, maar door een misverstand vanuit het ziekenhuis is dit een gehele maand later geworden. Met een batterij die bijna op is voor mij mentaal best een dingetje. Wat áls.. Er staat gelukkig een afspraak en zodra hij klaar ligt om de operatiekamer in te gaan maak ik me niet meer druk, op naar de 29ste!


Reacties

  1. Sterkte met nog 3 weken wachten. Ik kan me voorstellen dat je naar de 29e uitkijkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.