Aanbieding

Iedere dinsdag heb ik een broodbestelling lopen bij de Albert Heijn. Broden van normaal €2,09 per stuk zijn dan in de aanbieding voor €5,00 per drie. Nu zoon ook meergranenbrood eet hebben we echt drie broden per week nodig. Wekelijks besparen we €1,27 met deze aanbieding.

Op zondagavond ga ik altijd met mijn kladblokje en telefoon op de bank zitten en zoek ik in de AH-app de Bonus aanbiedingen op. Vorige week was het brood in de aanbieding, twee broden voor €3,00. Drie broden voor €4,50 dus, een extra besparing van €0,50 bovenop de €1,27 die we normaal al hebben.

Gelukkig was de diepvries aardig leeg en kocht ik twaalf broden. Hiervoor betaalden we €18,00, een grote aanslag op ons weekbudget, maar we bespaarden ook €7,08. Bijkomend voordeel is dat ik drie weken geen brood hoef te halen en dus niet aan de dinsdag vast zit met mijn boodschappen. We hebben best wat voorraad en ik wil dit graag opmaken. Daarnaast ben ik aanstaande zaterdag jarig en moeten hiervoor ook boodschappen gedaan worden die ik graag samen met man haal.

Kijken jullie iedere week in de folders van jullie vaste supermarkt? Koop je dan ook voorraad of schaf je liever per week aan wat je op maakt? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik leef van aanbieding naar aanbieding :)
    Brood maak ik zelf, inclusief elektriciteit voor de broodbakmachine of oven is dat een euro per brood. Ik koop meel bij de molen, in grootverpakking. De kosten van de broodbakmachine heb je er dus zo uit, de rest is winst. Winst is ook dat ik weet wat erin het brood zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind brood uit de broodbakmachine heerlijk, mijn man helaas niet. Vandaar dat wij toch brood bij de AH aanschaffen. Het is inderdaad prettig om te weten wat er in je boterham zit, dat is bij ons dan weer niet het geval. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Ik kijk alleen voor aanbiedingen bij de supermarkt waar ik toch al kom. Dingen die ik vaak gebruik (maar niet meer gebruik als er meer in huis is) sla ik dan een voorraadje in. Dingen als koffie, rijst, pasta, tomatensaus etc...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doe ik inderdaad ook, zodra een product wat hier veel gegeten wordt in de aanbieding is schaf ik die ook meerdere keren aan. Scheelt zeker geld! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Ik haal aanbiedingen die ik normaal ook zou kopen, of aanbiedingen die biologisch zijn en dan net zo duur (goedkoop) als het normale merk wat ik koop. Brood koop ik meergranen bij AH voor 0,99ct. Erg lekker, dit voordeelbrood.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, als duurdere pakken sap in de aanbieding gelijk zijn aan goedkoop sap, neem ik toch de duurdere. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  4. Ik doe het hetzelfde als jij: ik koop aanbiedingen groter in. Ik hoop altijd dat ik dan precies genoeg heb tot de volgende aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Ik heb weleens begrepen dat producten iedere zes weken in de aanbieding komen. Als dat echt zo is (ik heb geen idee) dan zou je in principe precies uit kunnen komen als je weet wat je in zes weken verbruikt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.