Zwemmen

Mijn zus vroeg al een aantal keren of ik mee wilde zwemmen op een doordeweekse avond. Na de bevalling zag ik het niet zitten om te gaan zwemmen en de vraag was ook of ik überhaupt nog in mijn bikini zou passen. Drie weken terug ben ik dan toch meegegaan en hoewel ik er tegenop keek is het me goed bevallen.

Bijna iedere avond is het wedstrijdbad geopend, per week bekijken we dan ook welke dag het beste uitkomt. We wonen in hetzelfde dorp en rijden om de beurt. Inmiddels ben ik drie keer mee geweest. Per avond is het doel om minimaal 30 minuten baantjes te trekken, maar tot nu toe was het iedere keer al 40 minuten. Met kletsen kom je een heel eind. ;-)

Per keer betaal je €3,70, je hebt ook de mogelijkheid om een kaart aan te schaffen. Dan betaal je €32,50 voor 10 keer, dus per keer €3,25. Deze maand lukte het me niet om dat geld apart te houden. Volgende maand ben ik jarig en ben ik van plan om met mijn verjaardagsgeld een strippenkaart te kopen. Scheelt toch weer €4,50 op 10 keer, de moeite waard al zeg ik het zelf.

Zijn er nog meer zwemmers die meelezen? Hanteren ze bij jullie zwembad ook de strippenkaart? Zwemmen jullie liever in de ochtend of avond? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Een aantal jaar geleden zwom ik ook wekelijks, ik had toen ook een badenkaart. Maar op een gegeven moment vond ik het te druk worden in het zwembad. Ik zwom vaak 's avonds, dan waren er ook veel ouderen die nogal langzaam zwommen en vooral veel aan het kletsen waren. Daardoor kon je niet meer lekker door zwemmen. Er was wel een speciale baan afgezet voor snelle zwemmers, maar daar was ik helaas weer te langzaam voor. Veel plezier met zwemmen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn nu twee keer op dinsdag geweest. Toen was het ook best druk, maar dan zijn er vier verschillende banen met verschillende snelheden. Wij zwemmen langzaam en mogen kletsen. ;-) Dank je wel! 😃

      Verwijderen
  2. Ja, ik zwem als mijn dochter zwemles heeft. In het andere bad is dan recreatief zwemmen. Ik zwem zo 2km in iets meer dan 45 minuten. (100 banen van 20m)
    Ik heb dan ook een strippenkaart: 12 baden voor de prijs van 10.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh! Dat is een heerlijke combi. Niet hoeven wachten en gelijk zelf je beweging binnenhalen! Mooi voordeel! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Ik heb een poos samen met een vriendin gezwommen. Ik wil het graag na de vakantie weer oppakken en wil dan s ochtends gaan zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed voornemen om dan weer te starten. In de ochtend lijkt mij ook heerlijk, lekkere frisse start. Nu alleen niet haalbaar. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  4. Mijn man zwemt elke maandagochtend van 08.15 tot 09.15 uur. Het water is dan extra warm, speciaal voor mensen met reuma artrose etc. Hij betaalt 26 euro voor een tienbadenkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat ze dat aanbieden bij jullie in de buurt! En ook niet duur dan voor een uur. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  5. Ik heb een sportschool met gratis zwembad erbij. Ik zwem er zeker 1 keer per week na het sporten. Meestal 30-45 minuten. Ik sprak laatst iemand in het zwembad die alleen lid was van de sportschool voor het zwemmen. Ze zwom eerst in het gewone bad maar liep daar tegen de openingstijden en drukte aan. Ze zwemt nu drie keer per week 1 uur. Sportschool is doordeweeks open van 8.30 tot 22.30 en zaterdag en zondag van 9.00 tot 13.00. Alleen woensdagmiddag twee uurtjes dicht ivm zwemles. Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is luxe, dat er ook een zwembad bij zit en dan vooral met zulke ruime openingstijden! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  6. Zwem iedere dag een uur. Wel op verschillende tijden. Weet een beetje wanneer het rustig is. Heb een kaart die honderd euro per jaar kost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed, iedere dag! Dan heb je ook zeker je kosten eruit. Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.