Fietsstoeltje

Een wens voor mijn verjaardag is een fietsstoeltje. Man gaf ik een avond uit naar de bioscoop inclusief eten maar voor mijn verjaardag gaan we voor een praktisch cadeau. Zoon is bijna 10 maanden en kan nu net stevig zitten. Dit vonden wij zelf belangrijk voordat we met hem op de fiets zouden stappen.

Nu is het alleen zo dat we op zoek zijn naar een geschikt stoeltje. Toen ik zwanger was van zoon paste ik op mijn kleine nichtje en mocht ik de fiets van zus lenen. Door mijn zwangere buik en de beperkte ruimte kon ik niet op de fiets komen. Iets waar we nu toch wel rekening mee willen houden. Het liefst een minder massaal rugsteuntje maar wel met de juiste ondersteuning voor zoon.

Daarnaast willen we een windscherm en vraag ik me ook af of het leuk is voor zoon om er ook een stuurtje bij aan te schaffen. We willen graag een nieuwe kopen, we hebben een tijdje getwijfeld over een tweedehandse maar aangezien we het zitje nog hopen te gebruiken voor eventuele volgende kindjes willen we er zeker van zijn dat de kwaliteit goed is.

Mijn vraag aan jullie is dan ook; met welke merken hebben jullie ervaring en welke zouden jullie wel of niet aanraden? Ik hoor graag van jullie!


Reacties

  1. Bij alle zitjes heb je weinig ruimte ik zou een moederfiets of moederstuur overwegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn fiets heb ik twee jaar geleden nieuw gekocht. Ik heb destijds mijn auto verkocht en ben gaan fietsen naar mijn werk. Het zit me niet lekker om hem alweer weg te doen.

      Verwijderen
  2. Mijn fietsenmaker heeft op mijn bestaande fiets het zadel wat naar achteren gezet, waardoor er meer ruimte ontstond. Ik had een zitje van Polisport, beviel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, het merk Polisport is mij niet bekend. De tip van het zadel is er zeker een om te overwegen!

      Verwijderen
  3. ik heb een bobike stoeltje op mijn oma fiets. daardoor heel weinig ruimte, maar dat heb je geloof ik op elke niet behalve die zogenaamde mamafietsen.
    daarnaast hebben we een bakfiets waar de kinderen allemaal in passen. echt ideaal!
    het fietsstoeltje kocht ik incl. windscherm tweedehands voor 15 euro. De bakfiets ook tweedehands voor 350 euro, en hebben we zelf nog voor zo'n 100 euro aan versleuteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een bakfiets lijkt me ook leuk, alleen wij wonen best ver van het dorp en het blijkt best zwaar te trappen (ik heb geen ervaring hoor). Maar daardoor veel twijfel over de bakfiets. Het Bobike stoeltje heeft mijn zus ook en vind ik inderdaad erg groot. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  4. Bobike voorzitje, tweedehands. Zelf nog windscherm bijgekocht nieuw (30€)
    Ik heb een mamafiets. Anders past het idd niet standaard op een fiets, buik + zitje. Tip vd fietsenhandel is ook een goede! Heb ik ook over gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Een mamafiets heb ik nog niet echt overwogen, ik heb mijn fiets pas net 2 jaar. Vind het zo zonde..

      Verwijderen
  5. Wij hadden een bobike fietstoeltje met extra een dikke stoffenrol. Zoon en dochter vielen regelmatig in slaap in het fietsstoeltje en zij konden daar hun hoofdje op leggen.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben eens gaan kijken wat je bedoelt met stoffenrol maar wat fijn dat dat bestaat! Ik weet nog niet of dat het nodig is voor zoon, eerst maar even afwachten. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  6. HIer ook een Bobike fietszitje op mijn gewone fiets. Tussen onze kinderen zit 4 jaar, dus geen last van dat mijn buik niet meer pastte.
    En ook met een windscherm, achterop ook een bobike. Geen ding voor op het stuur verder, zoon sliep nooit op de fiets.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk dat scheelt al, die bolle buiken zijn wat dat betreft wel lastig haha. Ik wil het ook graag op mijn gewone fiets proberen. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  7. Ik heb gekozen voor een fietskar, niet omdat ik dat persé wou,maar zoon kon met 16 maanden nog niet goed stevig zitten en het was inmiddels April en wilde zo graag met hem de fiets op! Het was wel minder gezellig.
    Voor bij manlief hebben we een tweedehands voorzitje gekocht van Bobike (toen zo wel stevig kon zitten zo'n half jaar later); voor 15 euro met windscherm. Het windscherm hebben we alleen nauwelijks gebruikt, want zoon trok er altijd aan. We kregen er ook nog een extra montageblok bij, zodat het fietsstoeltje makkelijk naar mijn fiets overgezet kon worden. Maar dat paste helaas niet. Ik ben vrij klein en kwam met geen mogelijkheid meer op de fiets. Dus ben de kar blijven gebruiken,ook wel handig voor lange afstanden als ze in slaap vallen en ik deed er ook de boodschappen mee, want geen 2e auto.

    Later hebben we 2 fietsstoeltjes voor achterop aangeschaft. 1 theedehands van Bobike voor 35 euro, en eentje nieuw bij de Aldi voor dezelfde prijs. Monteren was wel weer een heel gedoe ivm mijn zadel op de laagste stand moet en het daardoor bijna niet paste. Klein zijn is soms lastig.

    Succes met je keuze, Bobike vind ik dus fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoor veel goede dingen over Bobike. Ook de fietskar heb ik overwogen. Voornamelijk omdat het een flinke afstand is naar het dorp en wij ook een auto hebben. Boodschappen doen op de fiets lijkt me heerlijk maar heb nog mijn twijfels over de kar. Daarbij lijkt het me inderdaad ook gezelliger om zoon lekker voorop te hebben.
      Wat vervelend dat je lengte je beperkt met het gebruik van fietsstoeltjes, je zou toch denken dat je niet de enige bent die daar last van heeft? Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  8. Ik had geloof ik Bobike. Maar dat is alweer een tijdje geleden. Inmiddels zijn er misschien alweer andere merken bij gekomen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoor inderdaad heel wat namen! We gaan zaterdag naar de fietsenwinkel, kijken bij Yepp. Ik ben benieuwd. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  9. Hier zowel voor als achter een yepp stoeltje, op gewone fiets. Wel wat krap, maar vond het zonde om vrije nieuwe fiets te vervangen voor mama fiets.
    Nieuw gekocht in aanbieding, met extra blok /bevestiging voor bij papa op de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij willen inderdaad ook voor Yepp kijken! Ik begreep dat daar iets meer ruimte was in vergelijking met een Bobike stoeltje. Zaterdag gaan we naar de fietsenzaak. Hier precies hetzelfde verhaal, net 2 jaar geleden een gloednieuwe Gazelle fiets aangeschaft. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.