Fotoalbum

Jaren terug hield ik een fotoalbum bij. Toen de digitale camera's kwamen werd dit al minder maar deed ik het toch nog steeds. Het uitzoeken en inplakken vind en vond ik erg leuk om te doen. Tekst schreef ik bijna nooit, dat vond ik dan weer niet netjes. Ik ben benieuwd of ik over 10 jaar nog weet wat we deden en wanneer het was, maar dat zien we dan wel weer.

Toen wij gingen trouwen bespaarden wij op een trouwalbum en drukte ik de mooiste foto's af en plakte ze zelf in. Een aantal weken voordat zoon geboren werd kochten we een goede camera. We wilden graag goede foto's van ons kindje. Ondertussen is de camera al veelvuldig gebruikt en zijn we er erg tevreden over.

Waar ik nooit aan wilde beginnen was het maken van een digitaal foto album. Ik weet niet wat het was maar het stond me een beetje tegen. Zus maakte voor haar dochter ieder jaar een album en drukte deze twee keer af. Een voor dochter en een voor haar. Dit vond ik zo leuk dat ik toch overstag ben gegaan en sinds de kraamweek houd ik dan ook een digitaal fotoalbum bij.

Wanneer zoon 1 jaar is gaan de laatste foto's er in en wachten we op een mooie aanbieding. Zus bestelde bij Albelli en twee keer op een jaar blijkt er een mooie 2=1 aanbieding voorbij te komen. Ik heb dan ook bedacht om me vanaf 1 september in te schrijven voor de nieuwsbrief en deze aanbieding af te wachten. Een album kost al snel €100,- - €150,-. Veel geld, maar foto's zijn dan ook waardevol en ik wil zoon graag een album meegeven en er zelf een houden.

Maken jullie veel foto's? Plakken jullie nog of zijn jullie al overgegaan op digitaal? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Wat een afzetters 100 - 150 euro!!! Echt niet, kijk eens bij een andere leverancier. Net zulke goede foto's en stukken goedkoper.
    En wacht niet een jaar, want bij de Hema hebben ze net alle software vervangen en toen kwamen veel mensen met die taktiek in de knoop.

    Ik gebruik het los bladige system van de Hema, gewoon in een 4 rings map. Kun je er ook andere leuke dingen tussen doen zoals het zwemdiploma, een leuke tekening, afdrukken van de handjes en voetjes zodat je die ziet groeien elke maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is best duur hé, maar ik heb rondgekeken en voor zo'n groot album met 120 pagina's ben je al gauw dit bedrag kwijt. Met de actie gaat het dus om €75,- voor een album. Daarnaast hoef ik alleen de foto's van de komende 1,5 maand nog toe te voegen en dan is hij helemaal af.

      Verwijderen
  2. Heb 2 kinderen en maak alles dus in drievoud. Ik plak zelf de foto's in. Vind ik persoonlijk leuker, al is het meer werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook leuker, al wil ik dat hij later nog een mooi album heeft. Die van mij van toen ik klein was zijn vergeeld en de foto's laten af en toe los. Erg jammer.

      Verwijderen
  3. Ze staan bij mij allemaal nog op de computer, grote schaam. En in enveloppen. Heb alleen mijn eigen albums op orde, voordat de kinderen kwamen dus. Ik zou altijd nog een digitaal album maken, maar vind het wel ontzettend leuk om het zelf in te plakken. Hopelijk kan ik deze vakantie de foto's een keer goed uitzoeken en beginnen met plakken. Zoon word bijna 8!!! En van dochter hebben we minder foto's digitaal dus dan is het ook niet handig om daar een digitaal album van te maken.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Herkenbaar, wij zijn thuis met vier kinderen en mijn moeder heeft van mijn broertje ook enveloppen in plaats van een fotoalbum. Al geloof ik dat ze al wel een deel uitgezocht heeft en klaar heeft om in te plakken. Hij is ondertussen 22 jaar, dus je hebt nog even ;-). Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  4. ik maak elk jaar een boek voor ons, en een voor elk kind. vorige maand boek 2015 gemaakt en ook direct besteld met 3e boek gratis voucher en gratis verzendkosten. Ik bestel ze bij lulu.com, kostte me dit jaar 75 euro per boek, in hardcover 200 pagina's dik. Met de verrekende korting dus 'maar' 50 euro per boek. Duur grapje, maar die fotoboeken zijn wel prachtig en wij vinden het het geld zeker waard. Ik blader er ook best vaak in, en dat blijven we denk ik ook doen. Het kijkt in elk geval fijner dan zo'n lomp inplakboek van vroeger. Wat ik ook een fijn idee vind, is dat het gehele printbare bestand op de server van de drukkerij beschikbaar blijft, en dat we (in geval van totaalverlies bij woningbrand ofzo) alle fotoboeken met onze mooiste foto's gewoon kunnen vervangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je laatste argument is ook zeker een hele goede! Fijn om te weten dat je er dan nog bij kunt komen. Lulu.com ken ik niet, maar dat is ook niet duur. Misschien een idee voor volgend jaar. Nu is mijn album al voor de eerste 10 maanden ingevuld.

      Verwijderen
  5. Ik maak ze in drievoud. Voor onze ouders en onszelf. Meestal betaal ik per album max 20 euro, er zijn regelmatig aanbiedingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je ook voor je (schoon)ouders een fotoalbum maakt. Dat is niet duur, hoeveel pagina's heb je dan?

      Verwijderen
  6. Een vriendin van mij maakt ook elk jaar een digitaal fotoalbum voor haar zonen. Superleuk vind ik het. Maar ik kan me zelf er niet goed toe zetten het ook te doen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er mee gestart in de kraamweek op bed. Toen heb ik de foto's gelijk geordend van die eerste dagen en toen heb ik steeds alle foto's weer bijgevoegd. Nu doe ik het een keer in de drie weken ofzo. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  7. ik maak vooral met mn mobiel fotos. ben nu een album aan t maken voor mn oudste oppaskindje wat stopt. de ouders krijgen een album mee met fotos van de afgelopen 3,5 jr. wat een rotwerk vind ik het. superleuk om het hen te geven maar is echt niet mn hobby en ook eigenlijk echt geen tijd voor met fulltime werken.. nu vrij omdat dat meisje ziek is :S erg dubbel maar vandaag dus wel tijd om het fotoboek te maken... niets voor mij dus.... haha al baal ik daar wel van want ik zou dolgraag fotoboeken hebben van onze eigen kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk persoonlijk dat een foto album met foto's van je eigen kindjes net wat interessanter is. Dat bedoel ik niet vervelend, maar het is bijvoorbeeld heel leuk om dan steeds weer de ontwikkeling te zien van zoon.
      Wel een heel leuk idee zeg! Daar zullen de ouders vast en zeker heel blij mee zijn.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.