Ruilen

Op Facebook heb ik me aangemeld bij verschillende verkoop- en ruilgroepen uit onze omgeving. Een pagina is de pagina speciaal voor kinderen. Op deze pagina kwam een zwemband voor babies/dreumesen voorbij. Te ruilen tegen een pakje Zwitser billendoekjes t.w.v. €2,54.

Het was diezelfde avond nog op te halen in het dorp waar mijn ouders wonen.  Toevallig moest ik nog boodschappen doen en ging ik die avond ook nog naar mijn moeder. De zwemring ligt nu op zolder, klaar voor ons weekendje Centerparcs in september.

Zelf zet ik niets op de ruilpagina's. Ik krijg liever geld voor mijn spullen. Mijn ervaring is dat ik vaak niet goed weet wat ik kan ruilen. Lastig om te zeggen wat een fles siroop kost en hoeveel ik er nodig zou hebben om aan de €5,- te komen die ik bijvoorbeeld ervoor wil hebben.

Verder ben ik wel blij dat het bestaat. Tijdens mijn zwangerschap wisten we niet of dat het een jongen of een meisje zou zijn. We hadden dan ook alles neutraal. Veel eerste kleertjes heb ik geruild op de pagina's.

Zijn jullie lid van zulke pagina's? Verkoop of ruil? Of zit je misschien helemaal niet op Facebook? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik zit op regionale verkoop FB en bij een groep van stichting die mensen in fenanciele problemen ondersteunt, daar geef ik dingen weg.

    Ruil FB ben ik nog niet tegen gekomen vlakbij en weet ook niet of ik daar wat zou vinden of wil ruilen. Ga eens zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er komen best eens leuke dingen voorbij. Zo was ik op zoek naar een spaghettibewaarpot. Geruild voor een fles cola in het nabijgelegen dorp. Zag er nog prima uit en ik hoefde niet weet ik hoeveel kilometers te rijden naar de dichtstbijzijnde Ikea. Ach en ik ruil ook niet iedere week, maar soms komt er wel eens iets interessants voorbij. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Ruilen is interessant en ook zeker milieubewust :)

    Ik zit niet op facebook, ik hou niet zo van facebook, twitter ed.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook niet helemaal fan van Facebook, maar zulke sites zijn dan weer interessant! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen
  3. Een paar jaar terug heb ik er wel veel gebruik van gemaakt. Maar door wat minder goede ervaringen, mensen die niet komen opdagen etc.. ben ik er mee gestopt. Ook kwam ik in de verleiding meer te "kopen" dan ik nodig heb.
    Ik zet nog weleens wat op de weggeefhoek. Verder breng ik nu liever de spullen naar een fysiek ruilpunt, breng het naar de kringloop of zet het in de weggeefkast in de bieb. Soms verkoop ik wat via mp.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ruilen doe ik meestal niet. Werkt niet echt handig voor me, gevoelsmatig. Weggeven wel veel, en soms verkopen via Mp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geef ook regelmatig dingen weg, maar alleen als ik weet dat mensen het kunnen en willen gebruiken. Ook verkoop via Marktplaats gebeurt regelmatig.

      Verwijderen
  5. Ik doe het vaak. Voor mij is het een tussenstap. Als iets niet verkocht raakt, probeer ik eerst nog de ruilpagina's voor ik iets op freecycle zet. Meestal met succes.

    In ruil vraag ik dan dingen die we hier toch vaak gebruiken: appels, tortilla wraps, conserven, pasta, rijst ... Liever niet iets wat in de koeling bewaard moet worden. Ik schreef er recht nog een berichtje over (met foto's).

    Klopt wel dat niet iedereen even serieus is en dat je soms mensen hebt die niet komen opdagen op het afgesproken ogenblik. Gelukkig helpt de moderator van de groep hier meestal wel: na drie keer afspraak niet nakomen, verdwijnt zo iemand uit de ruilgroep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zo, je komt toch van je spullen af en krijgt er iets bruikbaars voor terug! Wat mij betreft een perfecte uitvinding. En mensen die nalatig zijn worden inderdaad keihard gestraft en er uit gezet, waar ik het helemaal mee eens ben. Het moet wel leuk blijven. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.