Kinderopvangtoeslag

Het begon deze maand met €300,- minder aan kinderopvangtoeslag. Een tegenvaller, want ik had er tenslotte wel op gerekend. In plaats van €350,- spaarden we deze maand dan ook maar €50,-. Iedere euro is er een, maar toch.

Na deze onverwachte daling besloot ik in te loggen bij mijn toeslagen. Hier werd aangegeven dat de kinderopvangtoeslag voor 2019 ruim €10.000,- zou bedragen. Na op mijn rekening alle uitbetalingen gecontroleerd te hebben bleek dat we nog €1.096,- tegoed hadden van de belastingdienst.

Omdat ik nog geen jaaropgave van het gastouderbureau heb gekregen dacht ik het maar uit te stellen. Tot ik afgelopen donderdag op mijn rekening keek en er tot mijn verbazing €1.096,- bijgeschreven was.

We besloten een deel naar de spaarrekening te storten; €445,-. We losten extra af op de hypotheek; €125,-. Daarnaast mocht de auto weer getankt worden; €117,-.

Aangezien ik het aanschaffen van een goede, dure beha steeds uitgesteld heb liep ik nog steeds met voedingsbeha's die ik gekocht heb met de geboorte van jongste zoon. Die is inmiddels 19 maanden oud en de beha's waren ook echt aan vervanging toe. Nu deze ruimte ontstond ben ik dezelfde avond nog naar de stad gegaan om twee beha's aan te schaffen. Ik gaf hier €201,90 aan uit. Ik heb een grote cupmaat (G) en een goede beha is dan ook noodzakelijk. Ik heb een tijdje goedkopere (€30,-) van de Hunkemöller gedragen, maar na een aantal maanden gingen dan toch al de beugels kapot en de ondersteuning was ook minimaal.

Daarnaast kocht ik nog een paar gevoerde laarzen voor de winter. Op de fiets is dit wel zo lekker. Ik leverde hiervoor een VVV-bon in en had een kortingsbon t.w.v. €9,- en dus rekende ik uiteindelijk maar €30,36 af.

Het overige geld staat nu nog op de lopende rekening, maar zal aanstaande vrijdag - uitbetaling van man zijn loon - waarschijnlijk overgeboekt worden naar de spaarrekening.

Klopte jouw uitbetaling wel?

Reacties

  1. Wat een idioot hoog bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb je als je kindjes idioot veel naar de gastouder gaan. 😉

      Verwijderen
  2. Je hebt het geld dus uitgegeven zonder dat je de definitieve aanslag over 2019 hebt gehad?

    Wij laten al het geld van de Belastingdienst op een aparte spaarrekening staan tot we de definitieve aanslag binnenkrijgen. Daarna is het pas van ons. Ooit 9000 euro terug moeten betalen omdat we geen wijzigingen door konden geven. Dankzij deze methode was het geen probleem voor ons.

    Onze begroting is sluitend zonder overheidsgeld. Want als er iets onbetrouwbaar is is het de roverheid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben een groot deel op de spaarrekening gezet en inderdaad een deel uitgegeven. Maar onze spaarrekening hebben we niet voor niets, mochten we terug moeten betalen, is dit geen probleem.

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat het uiteindelijk financieel meeviel zeg! En een nieuwe bh is inderdaad geen luxe na zo'n lange tijd : ) Mijn jongste dochter werkt parttime bij een lingerieketen en spreekt mij ook regelmatig vermanend toe over mijn oude bh's...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh en ik vind het zó zonde om daar geld aan uit te geven. Maar eerlijk is eerlijk, het verschil is verbluffend. Blij dat ik toch de aankoop heb gedaan.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.