Solliciteren

Ik blogde laatst al over mijn functioneringsgesprek. Hier gaf ik aan dat ik na het gesprek niet helemaal wist of dat ik nog op de juiste plek zit wat mijn werk betreft.

Inmiddels zijn er al weer wat veranderingen in gang gezet. We gaan als filiaal inderdaad verhuizen. Met zijn allen worden we verhuisd naar een andere vestiging in dezelfde stad. Voor mij qua woon werk verkeer positief, want ik denk dat ik zelfs iets minder ver hoef te fietsen. Met de auto naar het werk is opnieuw niet nodig.

Afgelopen week kregen we te horen dat deze verandering mogelijk vrij snel plaats gaat vinden. Per 1 januari hopen ze dat we vanuit de andere vestiging kunnen werken. Mijn gevoel is heel dubbel. Aan de ene kant wil ik het niet 'opgeven', aan de andere kant jaagt het me wel enigszins angst aan.

Ik heb er veel over nagedacht en besloten om te gaan solliciteren. Niet eens zozeer om echt een andere baan te krijgen, maar om te kijken wat er aan vacatures staat in de omgeving. Een gesprek kan nooit geen kwaad, al moet je uiteraard eerst wel op gesprek mogen komen.

Door toch rond te kijken heb ik het idee dat ik er wat meer vat op kan krijgen. Als ik besluit bij mijn huidige werkgever te blijven in een andere situatie, dan is dit mijn keuze en niet een keuze die me opgelegd is door het bedrijf. Ik weet niet of hier voor jou enige logica in zit, maar ik denk dat ik zo het beste mijn gevoel kan omschrijven.

Ik vind mijn werk erg leuk, maar een deel daarvan is toch ook het kleine informele groepje collega's. Dat gaat natuurlijk veranderen en ik denk dat daar mee ook de gemoedelijke sfeer gaat verdwijnen. Maar, dat zomaar vooraf roepen is niet mijn manier van denken (normaal gesproken) dus naast het solliciteren heb ik me ook voorgenomen helemaal open te staan voor de veranderingen.

De eerste brief is verzonden en de eerste afwijzing is al binnen. Gelukkig heb ik geen haast en zit ik niet op de schopstoel, dus het doet me eigenlijk vrij weinig. We gaan het rustig aan zien en verhuizen in eerste instantie gewoon lekker mee.

Reacties

  1. Mensen vinden het fijn als ze het idee hebben dat ze zelf een keuze kunnen maken. Jij vindt dit blijkbaar ook fijn in dit geval. Als je een andere optie hebt, dan kun je zelf kiezen of je meeverhuist met je huidige werkgever, of dat je voor die andere optie gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim om het op deze manier aan te pakken!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.