Ziekenboeg

Het was hier weer even stil. Een week lang hadden we hier te maken met zieken. Eerst begon F. met hoge koorts op zondag en dat heeft zeker vier dagen aangehouden. Een dood vogeltje dat niets wilde en alleen maar lag en zat. Vervolgens begon ook R. die heeft er vijf dagen last van gehad. Hij wilde alleen maar slapen en drinken. Drie dagen lang heeft hij niet gegeten, zo sneu, het leek ook wel alsof hij met de dag lichter werd. Nu doet het natuurlijk ook heel wat met een kindje van 1,5.

Door de slechte nachten kreeg ik op vrijdag uiteindelijk zo'n heftige hoofdpijn dat ik in bed ben gedoken en daar niet meer uit ben gekomen. Het vergt nogal wat als je niet meer gewend bent aan onderbroken nachten.

F. heeft door de koorts zijn laatste schoolweek bijna in zijn geheel gemist. Op donderdagochtend is hij nog geweest, ze hebben toen geoefend voor het kinderkerstfeest, en 's avonds was hij gelukkig ook zodanig fris dat hij mee kon doen. Zo ontzettend leuk om die kleintjes zo trots te zien.

Op de dinsdag en vrijdag gaan de jongens altijd naar de gastouder. Bij het uitzoeken van de gastouder hebben we heel bewust een keuze gemaakt voor een gastouder waarbij ook zieke kindjes gebracht mochten worden. De dinsdag was geen probleem, ik mocht F. zo brengen. Het scheelde natuurlijk ook heel wat in uren, want normaal is F. de gehele dag naar school.

Op vrijdag zou F. sowieso ook de gehele dag gaan, want vrij van school. Helaas mocht ik R. niet brengen. Nu moesten we iets anders regelen en moest R. van mijn nicht naar mijn schoonouders. Zo sneu met zo'n ziek manneke.

Het heeft me wel doen beslissen om even rond te vragen. We willen toch graag dat de gastouder ook fungeert als een derde oma, waar ze zich thuis voelen en waar ze ook ongegeneerd ziek mogen zijn onder een dekentje op de bank. Helaas bleek dit de afgelopen week niet helemaal aan te sluiten bij onze wensen.

Mag jouw kind naar de opvang bij ziekte?


Reacties

  1. Vind je het zelf niet vervelend om je zieke kindjes weg te moeten brengen? Beterschap en fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel vervelend, maar ons werk is nu eenmaal niet zo flexibel dat ik altijd maar vrij kan nemen. Ik ben vaak alleen op de zaak.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.