Nieuwe aankoop

Vorig jaar juni haalde man zijn motorrijbewijs en vlak daarna schafte hij een motor aan. De motor die hij kocht was een Yamaha Fazer voor €3.450,00. Hij heeft ruim een jaar met plezier gereden maar ook geconcludeerd dat dit soort motor niets voor hem is. Man is lang en kreeg toch na langere tijd last van de houding op deze motor. Daarbij nog wat motorische dingen die hij graag anders zag en na overleg hebben we besloten om rond te kijken voor een andere motor.

Afgelopen woensdag hadden we dit gesprek en zaterdagochtend schafte man een nieuwe motor aan. De Suzuki LT1000R is zijn nieuwe bolide en hij betaalde hiervoor €400,00 met inruil van 'oude' motor. Helm, pak en laarzen zijn nog niet aan vervanging toe.

Qua kosten komen we iets duurder uit, de verzekering is over een jaar genomen €23,00 hoger. De motorrijtuigenbelasting blijft gelijk. Het verbruik zou lager liggen, maar dat moet zich nog uitwijzen. Man is ondertussen erg blij met zijn motor en de afspraak is gemaakt dat deze wel pas over minimaal vijf jaar vervangen mag worden.

Man rijdt veel op zijn motor, hij is echt een liefhebber. Zijn jullie motorrijders?  Of juist niet? Hebben jullie ook een 'duurdere' hobby waarbij een investering nodig is? Ik hoor graag van jullie.

Reacties

  1. Nee ik rij geen motor. Heb geen motorrijbewijs, maar ook niet de drang om dat te gaan halen...
    Het idee van met de wind door je haren coast to coast in Amerika trekt me wel, maar verder niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fanatiek motorrijder meldt zich! Al heb ik er de laatste tijd niet veel zin meer in, door alle kosten die ik de laatste jaren heb gehad. Mijn motor is een KTM 690 Enduro R uit 2014, mijn droommotor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee ik heb geen motor, ik denk dat ons huis mijn hobby is, waar ik het liefst mijn geld insteek, aanpassingen en onderhoud (verven kinderdingen bedden handige kasten enzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, wij zijn geen motorrijders. En ook geen dure hobby's, mijn hobby is consuminderen en besparen, dus dat levert eerder geld op. Manlief heeft een bierhobby, dit kost ook nauwelijks geld. En verder beide vrijwilligerswerk als hobby, ook lekker goedkoop. Maar zoon is nu bijna 5 en dan gaan zwemles en misschien een clubje beginnen, hoop dat hij niet voor een dure hobby kiest. Hoewel als het echt zijn passie is, zullen we hem er zeker in steunen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.