Eruit en erin

Als je al een tijd zuinig probeert te leven, lijkt het wel alsof alles tegelijk kapot gaat. Het een na het ander geeft het op. Even een opsomming van de laatste weken;
- Mijn favoriete broek.
- Mijn favoriete gympen.
- Mijn telefoonhoesje.
- Mijn telefoonkabel.
- Mijn (voedings)beha.
- Mijn tas.
- Jas van R.
- Telefoon van man.

Als ik het zo terug lees ben ik toch wel de grootste pechvogel deze maand geloof ik. 😉 Niet alles hoeft vervangen te worden. Gympen heb ik nog genoeg.. Nadat ik een bericht op Instagram gezet had - ik geef nog steeds iedere dag een update m.b.t. de koopstop - kreeg ik van mijn vriendin gympen die bij haar al lang (ongedragen) in de kast stonden.

Een telefoonkabel vond ik nog in een nachtkastje; wie wat bewaart, heeft wat. De tas vervang ik ook nog niet, als ik hem op de juiste manier dicht rits is er niets aan de hand. Gewoon een kwestie van in de gaten houden.

Bij de andere kapotte items is vervanging wel noodzakelijk (geweest). De nieuwe jas voor R. haalde ik tweedehands voor €5,-. Man had zijn telefoon nodig, die werd dus gelijk besteld. Zo ook het telefoonhoesje voor mijn telefoon. De telefoon bleef er maar uitvallen, ook niet erg bevorderlijk.

De beha was nog een voedingsbeha. R. krijgt al 8 maanden geen borstvoeding meer, maar ik wilde de beha's graag opdragen. Komende maand ga ik een nieuwe kopen, het boekje met koopzegels is ook weer vol. De andere gaat gewoon nog even mee, zodra die kapot gaat vervang ik deze ook. Een beha voor een grotere cupmaat is nu eenmaal niet goedkoop.

De broek die kapot ging had ik al drie jaar én was tweedehands. Die zat er aan te komen. Ik ontving van de week kortingsbonnen van de webshop waar ik mijn favoriete merk altijd aanschaf. Ik krijg 30% korting + €1,60 persoonlijke korting. Goede timing!

Ik werd deze maand verwend. Zoals ik hierboven al vermelde, kreeg ik een paar gympen. In hartstikke nette staat.
Daarnaast kreeg ik een hemdje en een onderbroek, mijn nicht is consulent van Mylène en dit was van de oude collectie. Maakt mij niets uit, het is nieuw en het paste precies.
Daarnaast kregen we ook een jas voor F. Hij is nu nog te groot, maar voor volgend jaar ligt er dus al een klaar.


Reacties

  1. Hier een kapotte laptop, kapotte vaatwasser en kapotte auto :(
    Blijkbaar is november geen goede maand voor spullen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh hé! Dat zijn helemaal grote uitgaven. Hopelijk geldt dit alleen voor november!

      Verwijderen
  2. Ja, dat herken ik. Dat is heel apart, het ene na het andere gaat dan tegelijkertijd stuk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bizar hé! Gelukkig hoefde niet alles vervangen te worden, maar helaas is ons spaarsaldo maar met €50,- gestegen deze maand.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.