Zorgverzekering aangepast

Het is weer zover; de zorgverzekeringen mogen aangepast worden. Ik kreeg een mail van VGZ, hierbij zat de nieuwe polis. Dit jaar betaalden we €268,68 per maand, bestaande uit de basisverzekering en de aanvullende tandartsverzekering.

Het nieuwe bedrag zou uitkomen op €267,70 per maand. De verzekering zou dus goedkoper worden. We hebben echter besloten om de tandartsverzekering stop te zetten. Afgelopen oktober werden bij mij de foto's gemaakt en voorlopig zijn deze dus niet nodig. Een verzekering lijkt het komende jaar niet noodzakelijk.

Door onze verzekering aan te passen dalen we drastisch. In 2020 zullen we €239,90 per maand gaan betalen. In totaal is dit een besparing van €345,36 op een jaar. Aangezien we willen blijven aflossen én sparen komt deze besparing wel weer goed terecht.

We hebben besloten om opnieuw bij VGZ te blijven, het bevalt ons goed. Volgend jaar zal vergelijken misschien wel weer interessant zijn, we zullen dan zien of de keuze om de tandartsverzekering te laten vervallen een goede is geweest.

Heb jij een tandartsverzekering?

Reacties

  1. Wij hebben ook de tandartsverzekering eruit gedaan. Het leverde ons maar ongeveer 70 euro op p.p. Dat geld hou ik apart. En ik heb mijn eigen risico verhoogd. Ik gebruik jaarlijks ongeveer 50 euro ervan dus dat risico neem ik een keer. Dat geld staat ook apart mocht het wel nodig zijn. We betalen dit keer voor het hele jaar vooruit, dan krijg je ook korting. Het scheelt ons 55 euro per maand, dus reken maar uit per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker toch, iedere cent is er een. Ik heb nog niet het eigen risico durven aanpassen. Als het bevalt zo zonder tandartsverzekering dan is dat iets wat ik komend jaar ga overwegen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.