Afvalrace #2

Begin april ben ik gestart met bewuster leven. Gezonder eten en leven om af te vallen. Bij mijn allereerste weegmoment woog ik 92,6 kg en had ik een BMI van 31,7. Ernstig overgewicht. Nu een maand verder zijn er een aantal dingen veranderd.

Ik ben meer gaan bewegen, voor en na de bevalling in september heb ik een tijdlang niet gefietst. Toen in januari mijn werk weer startte moest ik weer gaan fietsen. Mijn schoonvader heeft een elektrische fiets en kan zelf niet fietsen wanneer het onder de 15 graden is i.v.m. longproblemen. Doordat hij de fiets niet gebruikte was het voor mij vrij om deze te pakken. Begin april steeg de temperatuur en is hij weer gaan fietsen. Mijn eigen fiets werd weer tevoorschijn gehaald en dat was best even afzien! Wat raak je snel gewend aan de luxe van een het drukken op een knopje bij tegenwind en vooruit vliegen met minimale inspanning.

Daarnaast wandel ik veel met onze zoon. Ik probeer echt iedere dag dat ik thuis ben een tijd naar buiten te gaan met hem. Een avond in de week loop ik met een vriendin in ons dorp. Dat scheelt alweer een avond bankhangen met de verleiding in de keukenkastjes.

Qua eten heb ik ook veranderingen doorgevoerd. Ik ben minder gaan snoepen, vooral in de avond. Overdag als ik thuis ben met zoon ben ik zo bezig met hem en het huishouden dat ik aan snoepen eigenlijk al nauwelijks toe kom. In de avond als hij slaapt vind ik het toch echt een stuk lastiger.

Het is nu vier weken na het eerste weegmoment. Iedere week heb ik gewogen en er is een dalende lijn te zien! De weegschaal geeft nu 91,2 kg aan. Dat is een verschil van 1,4 kg en ik ben dan ook tevreden voor de eerste maand. Mijn BMI is gewijzigd naar 31,2.

Op naar de volgende maand!

Reacties

  1. Dat is een heel mooi resultaat! Knap hoor, ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Deze week gaat het niet zo goed, ik moet dit blogbericht maar blijven lezen als stimulans! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig! Kleine stapjes die blijvende verandering kunnen veroorzaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.