Geld uitgeven als water

Deze week lijkt wel vakantie. Man is thuis om te herstellen en moet rust houden, hij mag zijn linkerarm niet bewegen en niets tillen. We zitten niet stil want daar kan hij absoluut niet tegen. We zijn dus al een aantal keren in de auto gestapt om iets te doen en dat merken we gelijk in onze portemonnee.

Vrijdag en zondag kregen we eerst al veel ziekenbezoek, hapjes en drankjes werden op tafel gezet. Ik moest hier best creatief mee zijn want ik had nooit bedacht dat familie en vrienden zo begaan waren met man en graag even langs wilden komen. Dus de voorraad was niet gigantisch groot. De snoep voorraad is wel gegroeid, volgens mij weten ze allemaal dat hij van melkchocolade met hazelnoot houdt. :'-)

Zondagmiddag wilde hij even uit huis en zijn we gaan wandelen waarna we een frietje en twee snacks bestelde bij de plaatselijke frietkraam. Maandag waren we weer goedkoop uit, maar dinsdag ging het weer mis.

In de ochtend deden we samen boodschappen, normaal keurig van het lijstje maar nu belandden er toch wat extra's in het karretje.  Tussen de middag haalden we vis en gingen we winkelen. Man koopt twee keer op een jaar kleding, in de lente en de herfst. Hij rekende dan ook €260,- af aan de kassa. Voor mij slaagden we voor €50,- en voor zoon werden ook wat kleren aangeschaft (€15,-).

Bedankt nog voor de reacties op mijn vorige blog over kinderkleding. Het viel uiteindelijk mee met de kleding die nog nodig was. We zijn hiervoor geslaagd bij de Zeeman. Drie shirtje voor €5,-, wat een bedrag. De Kruidvat in onze stad had helaas de Bambino sokjes niet op voorraad dus heb ik een aantal sokjes meegenomen van de Zeeman om te proberen. Ik ben benieuwd.

De rest van de week houden we hand maar op de knip. De kleding was nodig maar de extra hapjes bij snackbar en viskar laten we voorlopig maar weer even achterwege, vooral in het kader van het afvallen. Hierover update ik jullie later!

Reacties

  1. Soms mag je jezelf toch best even verwennen? Helemaal als je zo'n operatie achter de rug hebt. Geniet er even van en zo lang je je ervan bewust bent is er niks aan de hand. Sterkte nog met het herstel van je man.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zeker zo. Nu gewoon even genieten van ons gezin. Dank je wel!

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.