Doorgaan naar hoofdcontent

Geld uitgeven als water

Deze week lijkt wel vakantie. Man is thuis om te herstellen en moet rust houden, hij mag zijn linkerarm niet bewegen en niets tillen. We zitten niet stil want daar kan hij absoluut niet tegen. We zijn dus al een aantal keren in de auto gestapt om iets te doen en dat merken we gelijk in onze portemonnee.

Vrijdag en zondag kregen we eerst al veel ziekenbezoek, hapjes en drankjes werden op tafel gezet. Ik moest hier best creatief mee zijn want ik had nooit bedacht dat familie en vrienden zo begaan waren met man en graag even langs wilden komen. Dus de voorraad was niet gigantisch groot. De snoep voorraad is wel gegroeid, volgens mij weten ze allemaal dat hij van melkchocolade met hazelnoot houdt. :'-)

Zondagmiddag wilde hij even uit huis en zijn we gaan wandelen waarna we een frietje en twee snacks bestelde bij de plaatselijke frietkraam. Maandag waren we weer goedkoop uit, maar dinsdag ging het weer mis.

In de ochtend deden we samen boodschappen, normaal keurig van het lijstje maar nu belandden er toch wat extra's in het karretje.  Tussen de middag haalden we vis en gingen we winkelen. Man koopt twee keer op een jaar kleding, in de lente en de herfst. Hij rekende dan ook €260,- af aan de kassa. Voor mij slaagden we voor €50,- en voor zoon werden ook wat kleren aangeschaft (€15,-).

Bedankt nog voor de reacties op mijn vorige blog over kinderkleding. Het viel uiteindelijk mee met de kleding die nog nodig was. We zijn hiervoor geslaagd bij de Zeeman. Drie shirtje voor €5,-, wat een bedrag. De Kruidvat in onze stad had helaas de Bambino sokjes niet op voorraad dus heb ik een aantal sokjes meegenomen van de Zeeman om te proberen. Ik ben benieuwd.

De rest van de week houden we hand maar op de knip. De kleding was nodig maar de extra hapjes bij snackbar en viskar laten we voorlopig maar weer even achterwege, vooral in het kader van het afvallen. Hierover update ik jullie later!

Reacties

  1. Soms mag je jezelf toch best even verwennen? Helemaal als je zo'n operatie achter de rug hebt. Geniet er even van en zo lang je je ervan bewust bent is er niks aan de hand. Sterkte nog met het herstel van je man.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zeker zo. Nu gewoon even genieten van ons gezin. Dank je wel!

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Kleding

Nu ik al een aantal jaren heel bewust met ons geld bezig ben merk ik dat mijn kleding nogal uit begint te dunnen. Zo ligt er redelijk wat verwassen en met kleine gaatjes in de kast. Ik koop veel minder en ook steeds vaker tweedehands.

Zoals ik hier ook verteld heb is mijn schoonzus in juni overleden. Na een ziektebed van bijna drie jaar, een hersentumor, heeft ze besloten euthanasie toe te passen. Voordat ze overleed gaf ze al veel kleding weg, ik kreeg toen acht kledingstukken die ik zeer regelmatig draag.

Vorige week stuurde zwager een appje met de vraag of iemand hem zou willen helpen met het uitzoeken van de kleding van zijn vrouw. Aan veel kleding hangt een herinnering en hij vond het dan ook erg moeilijk om aan te pakken. Nadat ik aangegeven had dat ik wel wilde hebben we besloten dat ik foto's ga maken van alle te verkopen kleding en deze op Marktplaats dan wel Facebook ga plaatsen.

Afgelopen weekend kwam zwager elf(!) vuilniszakken brengen. Ik schrok enigszins van de hoev…

Besparen bij de Albert Heijn

Onze wekelijkse boodschappen worden tegenwoordig altijd bij de Albert Heijn gedaan. Voorheen reed ik naar een nabijgelegen dorp om daar bij de Lidl boodschappen te doen. Maar ik maak nu gebruik van een weekmenu en schrijf van te voren een boodschappenlijstje. Op deze manier heb ik goed zicht op ons budget en ben ik van mening dat ik met de brandstofkosten erbij niet goedkoper uit ben.

Bij de Albert Heijn maak ik altijd gebruik van de scanner. Handig dat je precies weet voor hoeveel geld je in de kar hebt liggen en met zoon erbij is het helemaal makkelijk dat ik de boodschappen gelijk in kan pakken. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat je dus ook gewoon contant af kunt rekenen wanneer je gebruik maakt van een scanner. Nooit geweten, het is zeker een pluspunt.

Contant geld en geld van tweedehands verkopen gaan in een spaarpot en het bedrag loopt soms heel snel op. Ik heb nu al twee keer boodschappen gedaan met de scanner en contant kunnen betalen. Eerder durfde ik dit niet aan en pi…

Budget uitdaging

Man werkt nu alweer twee maanden bij zijn nieuwe werkgever. Het bevalt hem erg goed en zijn nieuwe werkgever is ook erg positief. Hij leert snel en er worden regelmatig trainingsavonden ingepland. Tijdens zijn vervolgopleiding heeft hij de basis van CV-ketel onderhoud geleerd en hij kan zich hier goed mee redden.

Laatst zag ik via Facebook een oproep voor het vervangen en verplaatsen van een boiler. Ik reageerde namens man en afgelopen zaterdag mocht hij de boiler plaatsen. De vergoeding die hij hiervoor kreeg; maar liefst €200,-.

Deze €200,- kreeg hij uiteraard contant en we hebben besloten om €200,- door te zetten van de lopende rekening naar de spaarrekening. Alles wat man extra verdiend of aan fooi krijgt zetten we apart voor een nieuwe motor. Van het contante geld worden de komende vier weken de boodschappen gekocht. Per week mag ik €50,- uitgeven. De laatste tijd zaten we rond de €70,-, dit kan naar beneden zonder dat we echt op boodschappen in moeten leveren.

Het zal wel een ui…