Groen in huis

In ons huis, ik heb even snel geteld, staan momenteel zestien planten. Gisteren waren dat er nog veertien.  Het is wel duidelijk dat we erg houden van groen in onze inrichting. Ons huis is vrijstaand en met vier grote ramen in onze woonkamer/keuken is het net een grote vissenkom. Met grote, hoge planten proberen we de inkijk iets te beperken.

In het raamkozijn achter stond een hele grote plant. Een mooie volle plant alleen door de beperkte ruimte drukten de bladeren tegen de ruit aan. Van buitenaf zag het er eigenlijk best wel slordig uit. Gisteren besloot man dan ook om de kluit uit elkaar te halen en er drie planten van te maken. Er stond nog drie kunststof potten in de bijkeuken en zo hebben we gratis en voor niets drie 'nieuwe' planten in het voorraam en de drie potten die voor staan, staan nu achter.


Leuk zo'n gratis nieuw uitzicht! We kijken hier op weilanden en bomen, dus groen is het ook rondom het huis.

Hebben jullie veel planten? Of zijn jullie meer van het hippe nepplanten? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik heb een hele grote gatenplant die overheerst de kamer nogal. Op de vensterbank staat slechts 1 lage vetplant omdat ik het uitzicht op mooi onderhouden landgoed niet wil belemmeren. En ik heb nog een potloodplant achter de TV en een Sanseferia cilinder op dressoir, de laatste vind ik erg decoratief en die heeft ook geen direct daglicht nodig.
    Verder helaas geen plak, mar buiten is het groen genoeg op plaatsje veel potten op diverse niveau's en ook uitzicht op tuin van buren en weilanden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is toch prachtig dat je op die plekken dat het kan mooie planten plaatst? En je kent ze allemaal bij naam! Wauw, daar heb ik mijn man voor. ;-) Bedankt voor je reactie

      Verwijderen
  2. Hier hebben we twee planten voor het raam... en die geeft mijn man water, omdat ik er steeds niet aan denk ;-) Ik ben meer van de planten en bloemen in de tuin. En de moestuin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Man verzorgd hier ook al het groen ;-) Oh en de katten haha. Een moestuin lijkt me leuk en straks ook leerzaam voor zoon maar dat is een project voor het nieuwe huis. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  3. Wat een luxe, een vrijstaand huurhuis! Vrijstaande huizen zijn in mijn regio onbetaalbaar (randstad). Welke regio wonen jullie?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.