Nieuwe provider

Per 29 juli ben ik overgestapt met mijn mobiele abonnement. Voorheen zat ik bij T-Mobile en betaalde ik €17,50 per maand en nu zit ik bij KPN. Bij KPN hebben wij ook onze televisie, vaste telefonie en internet lopen.

Het originele abonnement is inclusief 500 MB, maar door gratis verdubbeling is het nu 1000 MB geworden. Eigenlijk complete onzin want ik zit nooit over mijn bundel heen, maar goed. Verder bellen we onderling gratis omdat man ook klant is bij KPN.

Mijn bundel kost oorspronkelijk €22,50 per maand. Waarna ze €2,50 korting geven om het abonnement aantrekkelijker te maken. Omdat we KPN compleet hebben kunnen ze me nog een korting van €5,00 aanbieden; totaal per maand komt het dus neer op €15,00.

Het overstappen zelf kost me eenmalig €19,95. Deze eerste keer moest ik nog een aantal dagen van juli betalen en vervolgens de €15,00 zoals afgesproken. De factuur die ik kreeg kwam neer op €41,96, naar mijn mening zo'n €5,00 teveel. Ik heb 30 minuten in de wacht gehangen waarna ik een goede service kreeg, volgende maand wordt de €5,00 die nu teveel gerekend is verrekend.

Op de factuur na is het overstappen heel vlot verlopen. Ik had geen bereik waarna ik de simkaart gewisseld heb en ik heb gelijk volop gebruik kunnen maken van mijn nieuwe abonnement. Ik vind het verder best een prettig idee dat alles bij dezelfde leverancier zit.

Hoeveel betalen jullie per maand? Zitten jullie ook bij dezelfde provider of is er toch verschil? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik heb bij Tele2 een sim only abonnement en betaal 11 euro per maand (voor 150 minuten/sms en 500 MB). Voor internet/televisie/telefoon zitten we bij een andere aanbieder en daar zijn mobiele abonnementen duurder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verstandig om dan deze keuze te maken! Het scheelt bij mij €2,50 in de maand en vind het wel een prettig idee,alles bij dezelfde.

      Verwijderen
  2. Zitten bij zelfde provider, en vindt Spotify erg belangrijk en hebt dat net als HBO een leuke bonus is. Niet goedkoop maar dat is bv Ziggo ook allang niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad zo, al die vooraanstaande merken zijn allemaal duur. Ik zelf gebruik Spotify helemaal niet, maar ik weet dat mijn broer het ook via KPN heeft afgesloten.

      Verwijderen
  3. Ik heb een heel goedkoop abonnement, voor een tientje alles onbeperkt en 2 GB data. Goedkoper kan ik het niet krijgen, omdat ik op dit abonnement heel veel korting krijg. Voor ons internet/tv/telefoon zitten we bij een andere provider, willen daar wel weg maar met 4 mensen op de wifi hebben we wel een goede internetverbinding nodig en zijn afhankelijk van kabel. We hebben hier verder (nog) niks. Van ons mag de tv wel weg, maar doordat we afhankelijk zijn van de kabel en veel Mb nodig hebben zijn we net zo duur uit als met tv erbij. Dus we laten het nog maar even zo. Misschien in onze vakantie nog eens goed kijken of het ondertussen wel goedkoper kan.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel goedkoop en ruim! Wij hebben inderdaad ook kabel dus zijn ook beperkt met onze leverancier. Zou volgend jaar wel moeten veranderen maar dan hopen we ergens anders te wonen. Zonder televisie vind ik zelf geen optie, heerlijk vind ik dat, lekker op de bank televisie kijken. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  4. We kijken ook wel tv, maar meestal is dat Netflix of een film. Of via uitzending gemist. Ik heb laatst weer eens een serie gekeken op de commerciële zender en werd gek van de reclame, want dat ben je snel ontwend.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar! Wij hebben een opnamepakket van €5,00 per maand. We nemen eigenlijk altijd op wat we willen zien en gaan dan later op de avond kijken zodat we de reclame door kunnen spoelen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Wat leuk dat je meeleest! Laat vooral iets van je horen.