Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe provider

Per 29 juli ben ik overgestapt met mijn mobiele abonnement. Voorheen zat ik bij T-Mobile en betaalde ik €17,50 per maand en nu zit ik bij KPN. Bij KPN hebben wij ook onze televisie, vaste telefonie en internet lopen.

Het originele abonnement is inclusief 500 MB, maar door gratis verdubbeling is het nu 1000 MB geworden. Eigenlijk complete onzin want ik zit nooit over mijn bundel heen, maar goed. Verder bellen we onderling gratis omdat man ook klant is bij KPN.

Mijn bundel kost oorspronkelijk €22,50 per maand. Waarna ze €2,50 korting geven om het abonnement aantrekkelijker te maken. Omdat we KPN compleet hebben kunnen ze me nog een korting van €5,00 aanbieden; totaal per maand komt het dus neer op €15,00.

Het overstappen zelf kost me eenmalig €19,95. Deze eerste keer moest ik nog een aantal dagen van juli betalen en vervolgens de €15,00 zoals afgesproken. De factuur die ik kreeg kwam neer op €41,96, naar mijn mening zo'n €5,00 teveel. Ik heb 30 minuten in de wacht gehangen waarna ik een goede service kreeg, volgende maand wordt de €5,00 die nu teveel gerekend is verrekend.

Op de factuur na is het overstappen heel vlot verlopen. Ik had geen bereik waarna ik de simkaart gewisseld heb en ik heb gelijk volop gebruik kunnen maken van mijn nieuwe abonnement. Ik vind het verder best een prettig idee dat alles bij dezelfde leverancier zit.

Hoeveel betalen jullie per maand? Zitten jullie ook bij dezelfde provider of is er toch verschil? Ik hoor graag van jullie!

Reacties

  1. Ik heb bij Tele2 een sim only abonnement en betaal 11 euro per maand (voor 150 minuten/sms en 500 MB). Voor internet/televisie/telefoon zitten we bij een andere aanbieder en daar zijn mobiele abonnementen duurder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verstandig om dan deze keuze te maken! Het scheelt bij mij €2,50 in de maand en vind het wel een prettig idee,alles bij dezelfde.

      Verwijderen
  2. Zitten bij zelfde provider, en vindt Spotify erg belangrijk en hebt dat net als HBO een leuke bonus is. Niet goedkoop maar dat is bv Ziggo ook allang niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad zo, al die vooraanstaande merken zijn allemaal duur. Ik zelf gebruik Spotify helemaal niet, maar ik weet dat mijn broer het ook via KPN heeft afgesloten.

      Verwijderen
  3. Ik heb een heel goedkoop abonnement, voor een tientje alles onbeperkt en 2 GB data. Goedkoper kan ik het niet krijgen, omdat ik op dit abonnement heel veel korting krijg. Voor ons internet/tv/telefoon zitten we bij een andere provider, willen daar wel weg maar met 4 mensen op de wifi hebben we wel een goede internetverbinding nodig en zijn afhankelijk van kabel. We hebben hier verder (nog) niks. Van ons mag de tv wel weg, maar doordat we afhankelijk zijn van de kabel en veel Mb nodig hebben zijn we net zo duur uit als met tv erbij. Dus we laten het nog maar even zo. Misschien in onze vakantie nog eens goed kijken of het ondertussen wel goedkoper kan.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel goedkoop en ruim! Wij hebben inderdaad ook kabel dus zijn ook beperkt met onze leverancier. Zou volgend jaar wel moeten veranderen maar dan hopen we ergens anders te wonen. Zonder televisie vind ik zelf geen optie, heerlijk vind ik dat, lekker op de bank televisie kijken. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  4. We kijken ook wel tv, maar meestal is dat Netflix of een film. Of via uitzending gemist. Ik heb laatst weer eens een serie gekeken op de commerciële zender en werd gek van de reclame, want dat ben je snel ontwend.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar! Wij hebben een opnamepakket van €5,00 per maand. We nemen eigenlijk altijd op wat we willen zien en gaan dan later op de avond kijken zodat we de reclame door kunnen spoelen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Gezellig dat jullie meelezen, ik hoor graag van jullie. Tips en trucs zijn altijd welkom!

Populaire posts van deze blog

Opruimen in augustus

Opnieuw een maand waarin we op wilden ruimen. En het is vrij aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Ik ben deze maand gestart met werken en dat is te merken. Weer een nieuw ritme dat we moeten leren. Maar desondanks werd ons huis weer een stukje leger.

Er gingen twee vuilniszakken naar een organisatie voor minima. Daar kunnen mensen met een heel klein inkomen gratis komen winkelen. Er mocht van alles heen; keukengerei, speelgoed, kleding, boeken, handdoeken en nog veel meer. Dat ruimde lekker op!

Daarnaast deed ik een aankoop voor de organisatie van keuken en trapkast. Een aantal bakken, zodat het steeds ordelijker wordt. Er ging heel wat naar zolder, zodat de maxi-cosi, stofzuiger en alle tassen ook genoeg ruimte hebben in de trapkast. Daarnaast verdween dus aardig wat in de vuilniszak.

In de keuken zocht ik de tupperware lade uit, er gingen een paar lelijke bakjes weg en waar geen deksel of bakje meer van was verdween ook bij het plastic afval. Eerder dit jaar sneuvelde de staafmixer en…

Boodschappenbudget

Ons boodschappenbudget loopt de spuigaten uit. Voorgaande jaren scoorden we onderstaande gemiddelden.

Gemiddeld per week in 2015 : €63,33Totaalbedrag: €3293,16Gemiddeld per week in 2016 : €58,91Totaalbedrag: €3122,22Gemiddeld per week in 2017 : €69,56Totaalbedrag: €3616,96De status tot nu toe: in 32 weken gaven wij in totaal €2.549,23 uit, wat een gemiddelde oplevert van €79,66 per week. Door de komst van zoon B heb ik hetbudget laten versloffen. Ik maak nog steeds een weekmenu naar aanleiding van deaanbiedingen die ik op zoek in de Albert Heijn app, maar toch werd er te veel luxe gekocht. Geen zin om te koken? Laten we even naar de winkel gaan en zomaar watlekkers halen. En daar ben ik nu helemaal klaar mee. Nu zoon B alweer drie maanden is en ikbijna start met werken merk ik dat ons ritme terug gaat komen. De vakantie vanman is weer achter de rug en doordat hij nu weer werkt gaat het allemaal al soepeler. Deze week gaven we €55,00 uit aan boodschappen. Mijn voornemen is om goedkoper,…

Extra aflossing

Per mail vroeg ik aan onze hypotheekverstrekker of het mogelijk was om iedere maand €900,- te incasseren. Onze huidige vaste aflossing daalt iedere maand omdat onze hypotheek voor 50% lineair is. Hierdoor zouden wij iedere maand automatisch ruim €100,- extra aflossen.

Gisteren kreeg ik per post - beetje vreemd - antwoord. Hierin stond dat ze mijn verzoek via de mail hadden ontvangen. Daarnaast vermelden ze dat dit geen optie is. Als ik extra af wil lossen, moet ik dit handmatig doen.

En dus loste ik opnieuw €250,- af. De manier waarop is wel vele malen gemakkelijker. De aflossingen die ik eerder deed moest ik zelf overmaken, waarna er een heel proces gestart werd met allerlei brieven. Nu betaalde ik via iDeal en zou het binnen drie dagen helemaal verwerkt moeten zijn.